Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Nuspojave odvikavanja od cigarete

Nuspojave odvikavanja od cigarete

Nuspojave odvikavanja od cigarete
  • Objavljeno: Utorak, 05.01.2016.
  • Broj pregleda: 6.713
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kada pušite, udišete nikotin. On tada odlazi u krvotok, mozak i ostale dijelove tijela. Vaše tijelo se navikne funkcionirati uz nikotin, zbog čega dolazi do raznih reakcija tijekom prestanka.

Odmah nakon što prestanete pušiti, tijelo će se početi oporavljati. Dok se tijelo oslobađa nikotina, osjetit ćete neke nuspojava, koje mogu biti:

  • promjene raspoloženja
  • promjene sa spavanjem
  • promjene u prehrambenim navikama
  • žudnja za nikotinom
  • svrab na rukama ili nogama
  • zatvor ili proljev
  • kašljanje i suhoća usta
  • glavobolja ili vrtoglavica.

Svaka osoba je drugačija i neće svi osjetiti iste simptome istog intenziteta. Neke osobe ne osjećaju nikakve simptome kada prestanu pušiti, a neke to proživljavaju puno teže.

Koliko simptomi odvikavanja traju?

Oni su trenutni. Neki traju jedan do dva dana, a neki nekoliko tjedana. Ako osjećate jaku fizičku ovisnost o nikotinu, razgovarajte s liječnikom. Možda će vam predložiti korištenje zamjenske doze nikotina.

Čim prestanete pušiti, u tijelu dolazi do prekrasnih promjena. Dobra vijest je da su sve ove nuspojave znak da se tijelo oporavlja.

Promjene raspoloženja

Traje 2 do 4 tjedna.

Vjerojatno ćete biti anksiozni, tjeskobni, nemirni, lošeg raspoloženja pa i depresivni. Kada tijelu prestanete davati nikotin, mozak će se morati naviknuti na potpuno novi stil života bez nikotina.

Ublažite simptom

Potražite podršku okoline. Recite svima da prestajete pušiti i da vam je potrebna podrška. Okolina će lakše podnijeti vaše nagle promjene raspoloženja ako će znati koji je njihov pravi uzrok. Vježbajte svakodnevno jer će vježbanje potaknuti oslobađanje dobrih kemikalija u vašem tijelu.

Promjene sa spavanjem

Traje 2 do 4 tjedna.

Možda ćete se osjećati pospano ili nećete moći zaspati. Nikotin održava vaš mozak budnim, a vaše tijelo se sada uči funkcionirati bez nikotina.

Pročitajte kako pušenje uništava vaš san.

Ublažite simptom

Ako ne možete zaspati, izbjegavajte pića s kofeinom i prakticirajte tehnike opuštanja prije spavanja. Ako vam se neprestano spava kratko odspavajte tijekom dana i probajte više spavati tijekom noći. Pijte puno vode i počnite vježbati.

Promjene u prehrambenim navikama

Traje 2 do 4 tjedna.

Postoje razni razlozi zbog kojih se ljudi debljaju nakon prestanka pušenja. Hrana će imati bolji okus i miris, koristit ćete ju kao zamjenu za cigaretu. Zapamtite da se neki ljudi uopće ne udebljaju. Neki čak i smršave.

Pročitajte kako pušenje utječe na vaš izgled.

Ublažite simptom

Jedite zdravu i niskokaloričnu hranu. Probajte što više vježbati. Podsjetite se da je nekoliko suvišnih kilograma zdravije od pušenja.

Žudnja za nikotinom

Za većinu ljudi je ovaj simptom najizraženiji prvih 2 do 3 dana, a povremeno se može javljati idućih nekoliko mjeseci ili godina.

Nikotin stvara ovisnost. Kada prestanete pušiti, osjećat ćete žudnju za nikotinom. To je proces čišćenja tijela.

Ublažite simptom

Ruke držite zauzetima kako biste zadovoljili osjećaj da držite cigaretu u rukama. Ako je potrebno. držite olovku dok pijete kavu ili pričate s prijateljima. Pričekajte da žudnja prođe, ona traje svega 2 do 3 minute.

Svrab na rukama i nogama

Traje 2 do 3 dana.

Vaša cirkulacija se počinje popravljati i počinjete osjećati svrab na rukama i nogama koji ponekad podsjeća na trnce.

Ublažite simptom

Probajte masirati ruke i noge. Topla kupka bi također mogla pomoći. Prakticirajte vježbe opuštanja, kao što su joga, pilates ili duboko disanje.

Zatvor ili proljev

Traje 10 do 15 dana.

Vaš probavni sustav će biti malo uznemiren kada prestanete pušiti. Vaša crijeva će početi raditi sporije ili pak brže, zbog čega ćete imati zatvor ili proljev. Ovo neće trajati zauvijek. Dajte tijelu dovoljno vremena da se prilagodi i uskoro će sve biti kao prije.

Ublažite simptom

Ako imate zatvor, pijte puno vode i voćnih sokova, jedite cjelovite žitarice, sjemenke i svježe voće. Ako imate proljev, izbjegavajte kofein.

Kašljanje i suhoća usta

Traje nekoliko dana.

Vaše tijelo se pokušava riješiti sluzi koja se nakupljala u plućima. Kašalj nemojte suzdržavati i sve iskašljavajte kako biste pomogli plućima da se očiste.

Ublažite simptom

Pijte hladnu vodu ili žvačite žvakaču gumu bez šećera. Na taj način ćete razrijediti sluz, navlažiti usta i grlo, i smanjiti osjećaj suhoće u ustima.

Glavobolja

Traje 2 do 3 dana.

Do glavobolje ili vrtoglavice dolazi jer vaše tijelo prima više kisika nego prije. Ovo je pozitivna stvar, ali vašem tijelu treba nekoliko dana da se na to privikne.

Ublažite simptom

Dišite polako i duboko. Počnite svakodnevno vježbati i pijte puno vode ili voćnih sokova kako bi vaše tijelo ostalo hidratizirano.

Komentari

Najnovije

Najčitanije