Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Depresija nakon ljeta - što je i kako ju izbjeći?

Depresija nakon ljeta - što je i kako ju izbjeći?

Depresija nakon ljeta - što je i kako ju izbjeći?
  • Objavljeno: Utorak, 22.08.2017.
  • Broj pregleda: 874
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Ponedjeljak. Zapravo, sve počinje s nedjeljom. Depresivnom nedjeljom u iščekivanju još depresivnijeg ponedjeljka. I to ne bilo kakvog ponedjeljka! Ovo je ponedjeljak nakon godišnjeg odmora. To je najgori ponedjeljak od svih ponedjeljaka. U nedjelju navečer polako shvaćamo da ne možemo vratiti vrijeme unatrag i mirimo se s činjenicom da će nas za nekoliko sati sustići sve obaveze i rokovi.

U ponedjeljak se obično ustajemo teže no ikad. Budilicu na satu odgađamo nekoliko puta, a na kraju sve stižemo i izlazimo iz svog ugodnog i bezbrižnog doma. Na putu do posla kalkuliramo i razmišljamo o tome što nas sve čeka. Nismo baš najbolje. Iako nas veseli što ćemo vidjeti kolege, to ne možemo reći i za količinu posla koja nas čeka. Da. Javlja se neka vrsta beznađa dok nas na radiju sjetne pjesme podsjećaju na bezbrižni godišnji. Ovo možda nije samo beznađe, ovo je depresija, ali još toga nismo svjesni. Leptirići u želucu ovoga puta ne trepere zbog ljubavi. Ovi leptirići su veći i teži, kao da su od kamena. U grlu je knedla jer još uvijek ne znamo što nas čeka. Srce lagano lupa i tada shvatimo da smo pod laganim stresom.

Stres uzrokovan depresijom, i to odmah nakon godišnjeg, nije baš najpoželjnije stanje. Postljetna depresija može trajati samo 1 dan, obično traje nekoliko dana, no može trajati i nekoliko tjedana. Najčešće je prisutna prvog radnog tjedna.

Češći boravak u zatvorenom, uz manjak sunčeve svjetlosti, može uzrokovati depresiju. Kraći i tamniji dani mogu uzrokovati pad serotonina koji utječe na raspoloženje. Promjena klime, ali i godišnjeg doba, može poremetiti ravnotežu razine melatonina u tijelu, uzrokujući umor i razdražljivost.

Ponekad je potrebno potražiti i pomoć liječnika, psihoteraeputa ili isprobati svjetlosne terapije koje simuliraju prirodno svjetlo na otvorenom. Liječnik, u težim slučajevima, također može pripisati antidepresive i slične lijekove koji će ublažiti simptome depresije.

Postljetna depresija je najčešće bezazleno stanje koje prolazi samo do sebe i jedino što možemo učiniti jest strpiti se i prihvatiti nekoliko dana prilagodbe na novu/staru okolinu.

Postoje i druge metode kojima si možemo pomoći i olakšati te teške i pomalo zbunjujuće dane, a u nastavku donosimo prijedloge:

Provodite vrijeme s obitelji i prijateljima

Ako imate osjećaj da vam je bolje u samoći, to je u redu. No, istraživanja pokazuju da vrijeme provedeno s dragim i bliskim ljudima, ublažava simptome depresije. Napravite zabavu, roštilj s prijateljima ili mirno obiteljsko druženje uz koje ćete razmjenjivati priče i iskustva s godišnjeg odmora, graditi planove, opustiti se i u potpunosti zaboraviti na obaveze.

Isplanirajte novo putovanje

Planiranje ponekad može pobuditi optimizam što će eliminirati trenutne brige i razmaknuti sive oblake. Planirajte put u inozemstvo ili jednodnevni izlet.

Boravak u prirodi

Odlazak u prirodu povoljno djeluje na um i tijelo. Posjetite neki park, šumu, livadu ili si priuštite kratki povratak na more.

Prisjetite se najljepših trenutka

Stvorite trajne uspomene koje će vas razveseliti svaki put kada se osjećate loše. Izradite slike s ljetovanja i napravite veseli kolaž koji ćete izložiti na vidljivo mjesto.

Vježbajte

Tjelovježba je univerzalni lijek za mnoge tegobe. Pokušajte što više iskoristiti preostalo lijepo vrijeme i vježbajte na otvorenom. Ako niste skloni ozbiljnijim treninzima, dovoljno je odlučiti se za duže šetnje umjerenog tempa.

Pazite na prehranu

Povratak s godišnjeg može značiti novi početak zdravije prehrane. Obratite pozornost na ono što unosite u svoj organizam i pokušajte se toga držati i kroz godinu. Unosite hranu bogatu vitaminima B i D i omega 3 masnim kiselinama. Konzumirajte tunu, losos, naranče, mlijeko, jogurt, orašaste plodove, svježe voće i povrće. Osim zdravlja, lagana i zdrava prehrana će definitivno popraviti vaše raspoloženje.

Obavite shopping

Iskoristite ljetna sniženja i kupite ljetnu odjeću po povoljnim cijenama. Također možete kupiti i nove jesenske modele koji će vas dodatno razveseliti.

Ako imate još neku ideju kako se riješiti depresije nakon ljeta, javite nam ili podijelite s ostalim čitateljima!

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Godišnji horoskop za 2017. godinu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije