Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Imate li problema s ljutnjom?

Imate li problema s ljutnjom?

Imate li problema s ljutnjom?
  • Objavljeno: Utorak, 02.02.2016.
  • Broj pregleda: 1.508
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Zamislite da netko u zadnji čas promijeni planove. Frustrira li vas to i odbijate li promijeniti izvorni dogovor? Vičete li na drugu osobu? Pokazujete li otvoreno svoje nezadovoljstvo ili ste sposobni kontrolirati svoje emocije?

Ljutnja je prirodna ljudska emocija, tako da osjećaj ljutnje nije nikakav problem. Kada ljutnja utječe na vaš život ili živote osoba oko vas, to može biti znak da su vaši ispadi ljutnje postali problematični.

Vaša ljutnja vas zabrinjava

Ako ste zabrinuti oko toga koliko često postajete ljuti ili ne možete kontrolirati ljutnju, moguće je da imate problema s osjećajem ljutnje. Vaše poimanje osjećaja je vrlo važno u procesu kontroliranja ljutnje. Morate naučiti prepoznati kada je vrijeme za reakciju i preuzimanje kontrole nad osjećajima prije nego što postanu intenzivniji.

Pročitajte savjete koji će vam pomoći pobijediti osjećaj ljutnje.

Vaša ljutnja zastrašuje druge

Ako ste skloni pretjeranim reakcijama kada se naljutite, drugi ljudi vas vjerojatno izbjegavaju. Ako u ljudima oko sebe prepoznajete znakove straha, krajnje je vrijeme da nešto poduzmete. Obratite pažnju na govor tijela osoba oko sebe. Drže li se obrambeno? Drže li ruke prekriženima? Izbjegavaju li kontakt očima?

Ako imate problema s ljutnjom, vjerojatno ćete primijetiti da vaše ponašanje utječe na druge ljude. Možda svoj utjecaj na druge ni ne primjećujete, ali počnite obraćati pažnju. Ako je vaša ljutnja počela utjecati na odnose s drugim ljudima, trebate znati da imate problem koji morate rješavati.

Saznajte treba li vaš život detoksikaciju!

Ne možete predvidjeti svoju reakciju

Ako ste primijetili da ne možete predvidjeti način na koji ćete reagirati ako vam netko kaže nešto što vam se ne sviđa, vrijeme je da se pozabavite svojim osjećajima. Ako ste zabrinuti jer mislite da biste mogli previše intenzivno reagirati u interakciji s određenom osobom, vrlo vjerojatno imate problema s ljutnjom.

Možda se osjećate depresivno i imate grižnju savjesti nakon ispada ljutnje i bijesa. Ako vaše emocije variraju od bijesa do tuge, krajnje je vrijeme da se njima pozabavite. Emocionalna nestabilnost može naštetiti vama i ljudima oko vas. Ako nikada niste u stanju predvidjeti kakvu reakciju će izazvati određena osoba, morate znati da nije problem u toj osobi, već u vama.

Provjerite koje toksične navike crpe vašu energiju!

Treba vam više od sat vremena da se smirite

Svatko s vremena na vrijeme postaje uzrujan, ali to ne znači da ćete imati problema s oslobađanjem osjećaja ljutnje. Na kraju krajeva, to nije ni zdravo. Ljutnja povećava razinu krvnog tlaka i ubrzava rad srca. Osjećate navalu adrenalina i pojačano znojenje. Dugotrajna ljutnja ima sličan utjecaj kao kroničan stres.

Ljutnju morate moći smiriti. Nakon smirenja se razina stresa vraća u normalu, a vi ste opet opušteni i smireni. Trebate moći preusmjeriti misli na rješenje situacije koja stvara osjećaj ljutnje.

Pročitajte kako emocije utječu na vaš izgled.

Imate nasilne misli i nasilno se ponašate

Bacanje stvari, udaranje, lupanje vratima i bilo koje druge nasilne radnje mogu biti znak problema. Nasilje prema objektima vrlo lako može postati nasilje prema ljudima. Potražite pomoć prije nego što naudite sebi ili drugoj osobi. Isto trebate napraviti ako imate nasilne misli i razmišljate o nanošenje štete osobama koje su vam uzrokovale emocionalnu bol.

Kratka pomoć za bolju kontrolu nad ljutnjom

Način na koji reagiramo na ljutnju je nešto što učimo u djetinjstvu od ljudi iz svog okruženja. Te navike možemo promijeniti i zamijeniti ih onima koje su puno produktivnije. Svaki put kada primijetite osjećaj ljutnje, primijenite ovu taktiku od nekoliko koraka:

  • prihvatite svoju ljutnju i recite sebi da ste jako uzrujani,
  • duboko dišite najmanje 1 minutu, a sugovorniku recite da vam da malo vremena da se smirite,
  • zadržite smireno stanje uma i tijela
  • fokusirajte se samo na ono što možete kontrolirati.
Preuzmite CentarZdravlja vodič

Godišnji horoskop za 2017. godinu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije