Kada ste vi zadovoljni?

Kada ste vi zadovoljni?

Kada ste vi zadovoljni?
  • Objavljeno: Petak, 22.10.2010.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kategorija: Psihologija

Riblja filozofija

Kad ste zadnji put bili u ribarnici? Ne nužno radi kupovine ribe, nego samo informativno? Pitate se zašto biste onamo odlazili bez dobra razloga? Miris (hm) ribe, mokri i skliski podovi, bezbroj prilika da se nalijepite na riblje krljušti i iznutrice - i to ne primijetite sve dok oko sebe u tramvaju ne uočite višak prazna prostora...? Fakat, što biste radili u ribarnici? Bolje je kupiti pile, po mogućnosti već pečeno.

E, ali nisu sve ribarnice iste. U američkom gradu Seattleu postoji Pike Place Fish - svjetski poznata tržnica ribe. Od posla kojeg se ni uz najveću dobrohotnost ne bi moglo uvrstiti u popis onih iole zanimljivih, tamošnji su prodavači napravili takvu atrakciju, da deprimirani pripadnici onih recimo-atraktivnih zanimanja, odlaze onamo u svojoj pauzi za ručak zabaviti se i napuniti se energijom. Svaka je narudžba predstava: ribetine doslovno dolijeću iz hladnjaka - od jednog do drugog prodavača - svi su razvili vještinu njihovoga bacanja i hvatanja, čak jednom rukom. Dobro su uigran tim, zabavljaju se, prenose  raspoloženje na kupce, uvlače ih u igru. Kupci se smiju, nudi im se da i sami okušaju sreću... (Dakako, odlaze s punim torbama ribe i opet se vraćaju!). Gužva je, bučno je za poludit, ali - kad se prodavač posveti kupcu, čini se da na tržnici osim njih dvojice nema drugih ljudi.

Pažljivim praćenjem svih zbivanja na ribljoj tržnici utvrđene su četiri temeljne strategije tzv. riblje filozofije koja se može primijeniti i na sve druge, neriblje, poslove. To su:

  • Odaberi svoj stav - Čak i kad ne možeš birati posao koji ćeš raditi, uvijek imaš mogućnost izabrati način kako ćeš poslu pristupiti i kako ćeš ga obavljati. Možeš na posao doći potišten i biti takav čitav dan; možeš doći ljut i iritirati sve oko sebe. A možeš doći i u dobru raspoloženju, čak se dobro  provesti.
  • Igraj se - Igra vodi kreativnosti, stvara dobro raspoloženje i pozitivnu energiju. Igrati se ne znači obavljati posao neozbiljno! I prodaja ribâ je ozbiljan posao, posao koji se obavlja zbog zarade. Međutim, čovjek može biti i vrlo ozbiljan u svom poslu i zabavljati se načinom kako ga obavlja. (E pa dakle, ako se netko može zabavljati prodajući ribe, onda svatko može naći načina kako se zabaviti i kako stvoriti dobru energiju u svojem poslu!)
  • Uljepšaj im dan - Kupce na tržnici prodavači uključuju u igru, u svoje dobro raspoloženje. Tko su vaši kupci, klijenti, pacijenti, putnici? Kako ih možete uključiti u igru, uljepšati im dan? 

Ako vas je put slučajno ovog ljeta doveo do Baške na Krku, mogli ste navečer ispred jedne slastičarne vidjeti neuobičajeno veliku gužvu. (Dobro, ima toga i drugdje, ali mi to gledamo u Baški, pa pišemo o Baški.) Dakle, čuo se ushićeni vrisak djece, a i odrasli su veselo komentirali i zabavljali se. Nije se radilo ni o kakvoj predstavi ili uličnoj zabavi! Samo se - prodavao sladoled! Što, morat ćete priznati, i nije neka zabava.

 No, kad biste naručili svoju kuglicu, mladi prodavač ju je prvo bacao visoko u zrak, onda ju hvatao u kornet, a pritom očito uživao, zajedno sa svojim kupcima! Nadamo se da ga je gazda adekvatno nagradio...

  • Budi tu - Prodavači ribe posve su predani poslu; dok su u kontaktu s kupcem, za njih ne postoji ništa drugo i nitko drugi: ne telefoniraju, ne zure kroz prozor, ne pričaju usput s kolegom o jučerašnjoj nogometnoj utakmici ili o najboljem receptu za punjenu papriku. Što možete naučiti od prodavača riba?

Vitashop

Najnovije

Najčitanije