Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Koliko ste skloni iskrivljenom razmišljanju?

Koliko ste skloni iskrivljenom razmišljanju?

Koliko ste skloni iskrivljenom razmišljanju?
  • Objavljeno: Petak, 01.10.2010.
  • Broj pregleda: 617
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Prepoznajete li svoje misli u dolje navedenim situacijama? Što se češće prepoznate - to ste skloniji pogreškama u razmišljanju. Nadamo se da ćete, nakon što proučite ovaj dio knjige, moći prepoznati o kojim se pogreškama radi. I, naravno, da ćete ih ubuduće izbjegavati.

1. U zadnje vrijeme nekoliko vaših prijatelja počelo je učiti igrati tenis. I vi biste htjeli, no stalno vam pada na pamet koliko ste problema imali kad ste pokušali naučiti skijati. Govorite sami sebi: Bila sam potpuno nesposobna naučiti skijati. Sumnjam da ću uspjeti naučiti igrati tenis.

2. Tek ste se zaposlili i već ste se morali pojaviti na novogodišnjem domjenku u vašoj novoj firmi. Osjećali ste se užasno, jer niste nikoga poznavali. Kad su vas vaši novi susjedi pozvali na proslavu useljenja u stan, pomislili ste: Opet ću se osjećati grozno kao i na novogodišnjem domjenku u firmi.

3. Na vašem zadnjem radnom mjestu niste dobili povišicu iako ju je vaš kolega s istim radnim stažom dobio. Sada ste na novom radnom mjestu i u situaciji ste da ćete možda dobiti povišicu. Govorite sebi: Nisam dobio povišicu zadnji put, vjerojatno neću ni sad.

4. Prošli tjedan ste pomaljali dnevnu sobu i supruga je izjavila da zidovi zaista izgledaju izvrsno. Kad ste pospremali stvari primijetili ste da ste bojom zakapali tepih. Mislite: Uh,  posao baš i nisam najbolje obavio.

5. Danas ste razgovarali sa svojom šeficom o tome kako obavljate svoj posao. Šefica je rekla kako ste zaista dobri u svojem poslu, ali je ukazala na neke sitnice koje biste morali popraviti. Kažete sami sebi: Ona, zapravo, misli kako ja loše obavljam svoj posao.

6. Vaš devetgodišnji sin je odličan učenik. No prošlog tjedna je iz matematike dobio dvojku. Ma neće valjda sad imati problema s učenjem - mislite u sebi.

7. Menedžer ste u  maloj firmi. Jedna od vaših zaposlenica vrlo loše radi i morate je upozoriti da poboljša svoj rad, inače ćete joj morati dati otkaz. Danima odlažete sastanak misleći: Znam da će me zamrziti zbog tog upozorenja i da će okrenuti sve druge protiv mene!

8. Prije nego ste jutros krenuli na posao vaša supruga je najavila da želi s vama ozbiljno razgovarati o nekim problemima kad se vratite s posla. Nemate pojma o čemu se radi i mislite: Mi očito ne komuniciramo dovoljno. Brak će nam se, vjerojatno,  raspasti.

9. Posvađali ste se s prijateljicom. Kada vas sljedećih dana nije nazvala, kao što to obično čini, mislite: Naše prijateljstvo je uništeno; ona više ne želi sa mnom razgovarati.

10. Šefu ste predali izvještaj koji ste pisali puna četiri sata. Šef ga uopće nije komentirao. Kažete sami sebi: Sigurno misli da je izvještaj  vrlo loše napisan!

11. Danas ste prvi put igrali golf s nekim prijateljima koji već duže vremena redovito igraju. Svi su igrali loše i bili nezadovoljni sami sa sobom. Na povratku kući vladalo je prilično depresivno raspoloženje. Mislite: Svojom lošom igrom sam utjecao na sve i pokvario im dan.

12. Odgajateljica ste u svojemu privatnom dječjem vrtiću. Majka djeteta s kojim ste imali prilično problema izvijestila vas je danas da je prestala raditi i da dijete više neće dolaziti u vrtić. Mislite: Ona sigurno misli da  nisam dobro brinula za dijete.

Ljudi uglavnom nisu svjesni svojih kognitivnih distorzija. Svi činimo ovakve pogreške u mišljenju i one utječu na naše emocije i ponašanje, a da toga uopće nismo svjesni! Da bismo to promijenili, moramo ih najprije znati prepoznati. Evo ih ukratko, a onda ćemo udugačko:

Pretjerano uopćavanje

  • Mentalni filter
  • rno-bijelo razmišljanje
  • Globalno etiketiranje
  • Pretjerivanje
  • Otpisivanje pozitivnog

Prebrzo zaključivanje

  • Čitanje misli
  • Predviđanje budućnosti

Emocionalno zaključivanje

  • Trebati, morati
  • Personaliziranje
  • Samooptuživanje

Više o ovoj temi pročitajte u knjizi:

Koliko ste skloni iskrivljenom razmišljanju?

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Godišnji horoskop za 2017. godinu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije