Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Meditacija i vizualizacija za tijelo i um

Meditacija i vizualizacija za tijelo i um

Meditacija i vizualizacija za tijelo i um
  • Objavljeno: Srijeda, 22.07.2015.
  • Broj pregleda: 2.360
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Meditacija i vizualizacija su odlične metode za poboljšanje svijesti i fokusa. Vizualizacija je zdrav način unosa pozitivne energije u um, tijelo i duh, a odlična je i za poboljšanje kreativnosti. Meditacija i vizualizacija su odlični načini da probudite svoju unutarnju svijest.

Korištenje vizualizacije u meditaciji

U meditaciji fokusiramo um, a opuštamo tijelo, što stvara odlične uvjete za korištenje moćne vizualizacije. Možda ćete shvatiti da vam je vizualizacija u početku korisnija za opuštanje od meditacije. Kada je um prazan, a tijelo opušteno, moći ćete uživati u vizualizaciji slika i ideja. Meditacija i vizualizacija imaju moć liječenja. Vizualizacija je samo jedan od načina pomoću kojih svoj um možete iskoristiti za bolje stanje tijela.

Ovo je jedan jednostavan primjer opuštanja kroz meditaciju: kod udisanja se opustite, a kod izdisanja se nasmijte. Ovo ponavljajte dok god ćete htjeti i vizualizirajte svoje tijelo kako se opušta. Ubrzo ćete primijetiti pozitivne tjelesne promjene.

Prednosti vizualizacije

Istraživanja su pokazala da vizualizacija ima izvanredne prednosti na zdravlje. Može ojačati imunitet, ublažiti simptome depresije, spriječiti nastanak nesanice, smanjiti razinu stresa, ublažiti glavobolju i kroničnu bol. Često je sasvim dovoljno vizualizirati svoje tijelo u savršenom stanju kako biste iskoristili osnovne prednosti vizualizacije. Ako vježbate vizualizaciju i meditaciju za zdravstvene prednosti, trebat ćete ojačati povezanost i komunikaciju između uma i tijela.

Kako započeti s vizualizacijom?

Potpuno ispraznite um. Možete započeti tako da se fokusirate na svoje disanje.

Zamislite neku ideju ili sliku prije nego što uopće započnete s vizualizacijom. Dopustite da vašim umom prevladaju pozitivne misli.

Svakim izdisajem se fokusirajte na to kako se vaše tijelo širi, a udisajem na to kako u vaše tijelo ulazi pozitivna energija.

Na početku će vam biti lakše ako ponavljate određenu mantru ili se fokusirate na jednu pozitivnu sliku ili ideju. Kasnije ćete moći prakticirati kreativnu vizualizaciju.

Kreativna vizualizacija

Kreativna vizualizacija označava fokusiranje uma na kreiranje namjernih misli i ciljeva koje ćete primijeniti u stvarnosti. Kada vizualizirate određenu situaciju prije nego što se dogodi, bolje ćete se pripremiti na željeni ishod. Moći ćete koristiti kreativnu vizualizaciju tako da uistinu djelujete na realnost pomoću svoje mašte.

Većina stručnjaka za kreativnu vizualizaciju preporuča okruženje poput plaža ili šuma. Na takvim mjestima ćete se moći fokusirati na mirise i zvukove. Bit ćete slobodni i uživati u svojoj mašti. Kasnije ćete, kada budete u drugačijem i manje ugodnom okruženju, moći vizualizirati opuštajuća mjesta.

4 jednostavne meditacije

Ako pitate 10 osoba kako meditiraju, vjerojatno ćete dobiti 10 različitih odgovora. Istina je vrlo jednostavna: ne postoji jedan jedinstveni način meditiranja. Bilo koji način, koji vama odgovara, je pravi način. Isprobajte neke od ovih načina meditiranja i ubrzo ćete otkriti koji vam najbolje odgovara.

Meditacija disanjem

Fokusiranje na disanje je najstariji i najjednostavniji princip meditacije.

Započnite tako da pronađete udoban položaj. Zatvorite oči, jezik pritisnite na nepce, zatvorite usta i dišite kroz nos. Udahnite duboko iz abdomena. Izdahnite kroz lagano otvorena usta dok pluća ne budu potpuno prazna. Fokusirajte se na disanje dok udišete i izdišete. Brojite udahe i izdisaje ako će vam tako biti lakše.

Cilj je da ne razmišljate toliko o disanju, već da potpuno umirite um i da toga budete svjesni.

Meditacija hodanjem

Meditacija hodanjem vas po tiče da se fokusirate na samo hodanje. Na pokrete, neraskidivu povezanost vašeg tijela sa zemljom. Fokusirajte se na stopala i na to kako dodiruju tlo. Ne dopustite umu i očima da lutaju. Usmjerite pažnju na to kako se svako stopalo povezuje s tlom i primijetite sinkroniziranost tjelesnih pokreta.

Meditacija srčane čakre

S obzirom na to da je srce centar života i ljubavi, ono je savršeno za fokusiranje tijekom meditacije.

Da biste došli u doticaj sa svojom srčanom čakrom, lagano protrljajte dlanove kako biste ih ugrijali i potaknuli protok energije. Potom stavite desni dlan na prsa iznad srca, a lijevi iznad desnog. Vizualizirajte svoje srce, centar tijela koje zrači jedinstvenom energijom. Potom zamislite kako ta energija kruži vašim tijelom.

Kada se osjetite spremnima, proslijedite tu energiju iz dlanova prema svojim voljenima ili općenito svojoj okolini.

Meditacija mantrom

Mantra je zvuk, riječ ili fraza koju trebate polako ponavljati i u usporenom ritmu dok meditirate. Mantre kod većine ljudi imaju pozitivno djelovanje. One umiruju um i pomažu da se um fokusira na željene misli. Mantre mogu biti nešto što ima osobno značenje, nešto što budi vaša duhovna uvjerenja ili jednostavno niz riječi ili zvukova koji djeluju opuštajuće.

Komentari

Najnovije

Najčitanije