NLP u poslu – „L“ faktor

NLP u poslu – „L“ faktor

NLP u poslu – „L“ faktor
  • Objavljeno: Utorak, 15.06.2010.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kategorija: Psihologija

Kvalitetna komunikacija može biti i svakako je jedan od presudnih čimbenika za započinjanje i održavanje uspješnih  poslovnih odnosa.

O tome koliko je važno uspješno se prezentirati čuje se vrlo često i svuda, no isto tako se zaboravlja koliko je potrebno voditi računa o usklađenosti govora tijela i sadržaja onog što govorimo, kao i o boji glasa, jer je to ono po čemu ljudi donose zaključak i nama. Onog  trenutka kada smo poslali signal o sebi temeljem kojeg je sugovornik stekao predodžbu o nama kao o lošem sugovorniku, upali smo u zamku iz koje se jako teško izvući. Puno je lakše potruditi se  pozitivno i susretljivo komunicirati  te tako graditi temelje za ugodnu poslovnu suradnju, jer se na tako utemeljenim odnosima i eventualni propusti rješavaju brže, lakše i tolerantnije.

Prije nego što dignete telefonsku slušalicu potrudite se biti usredotočeni na taj telefonski poziv i sugovornika, fokusirajte se na slušanje: stvarno slušanje i razumijevanje onoga što vam sugovornik govori! Dozvolite da se iz Vašeg glasa čuje ljubaznost. Ono sa čime se vrlo često susrećemo, posebno kod obraćanja u Službe za korisnike je pitanje: „Kako vam mogu pomoći?" , što inputira na to da nam treba pomoć. A, treba li, i je li je baš uvijek taj poziv poziv za pomoć?

Ubrajate li se u onu skupinu ljudi u koju spadam i ja, spontana reakcija na to bude: „Ne, hvala, ne trebam pomoć!", jer je po mojim mjerilima mjesto za traženje pomoći drugdje. No, svakako da trebam informaciju, trebam uslugu, trebam odgovor. Zbog toga mi se čini da bi primjereno bilo čuti:„Što mogu napraviti za Vas?". Nakon što od klijenta čujete kakve su njegove potrebe i zahtjevi i tek ukoliko vam se zbilja obraća za zamolbom za pomoć, pomognite, naravno da trebate. Ljudi vole znati da nisu tek jedan od brojeva, vole personaliziranu komunikaciju, vole znati da ih se čulo i razumjelo. Pri tome se svakako treba koristiti i obrascima za dobivanje povratne informacije, kao i potvrde da ste dobro razumjeli sugovornika. Ono što vama nije jasno, pitajte da vam se ponovi, tražite potvrdu da vam iste stvari imaju isto značenje. Uskladite se tonalitetima i vrstom riječi. To je jedan od koraka ka uspješnoj komunikaciji.

Ono što svakako treba imati na umu je da se odgovori na svaki upit, zamolbu i da se uzvrati sa povratnom informacijom. Onome tko je pitao je važno znati kakav je status onoga što ga zanima i ljudi su jako sretni i zadovoljni kada dobiju odgovor na upit, bez obzira na sam sadržaj.

Govoreći o lingvisitičkom dijelu složenice NLP-a,svakako se treba osvrnuti na jezične obrasce i to posebno na hipnotičke jezične obrasce Miltona Ericksona. To je jezik velikih komada, njime se dovodi u stanje transa u kojem osoba djeluje iz svog nesvjesnog i jako je koristan kod prezentacija, sastanaka, za usklađivanje i vođenje grupe ljudi.

Kada želimo biti kreativni poželjno se koristiti metaforama. One su vrata ka kreativnim procesima.

Vitashop

Najnovije

Najčitanije