Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Psiholozi otkrivaju jedina tri razloga za nedostatak samopouzdanja

Psiholozi otkrivaju jedina tri razloga za nedostatak samopouzdanja

Psiholozi otkrivaju jedina tri razloga za nedostatak samopouzdanja
  • Objavljeno: Četvrtak, 20.10.2016.
  • Broj pregleda: 4.992
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Melanie Greenberg, psihologinja i autorica nekoliko knjiga, vjeruje da postoje tri glavna razloga za ovaj problem. Svaki od njih se može uspješno prevladati. Da bi se to postiglo, prvo moramo razumjeti uzroke naših strahova.

Ovaj članak može poslužiti kao prvi korak svima koji osjećaju potrebu za osobnim razvojem.

Nedavni neuspjeh ili odbijanje

Znanstvenici koji provode istraživanja o fenomenu sreće otkrili su sljedeće: individualni stupanj sreće ovisi o nedavnom iskustvu, i to do 40%. Kraj veze, smrt bliske osobe, otkaz ili bolesti imaju najviše štetnih učinaka na vlastito poimanje sreće. Nesreća utječe na procjenjivanje samog sebe i narušava samopouzdanje.

Saznajte kako ojačati samopouzdanje!

Psihologinja tvrdi da ljudi koji imaju loše mišljenje o sebi teže zaboravljaju vlastite propuste. Važno je razumjeti da je neuspjeh dio života. Prije nego što je postao predsjednik, Abraham Lincoln je izgubio posao i dva puta nije bio izabran za kongres. Ako uspijete ostvariti svoje ciljeve bez obzira na propuste, to može djelovati kao snažan poticaj za podizanje samopouzdanja.

Kako prevladati nedostatak samopouzdanja uzrokovan neuspjehom?

  • Dajte si vremena za prilagodbu novim uvjetima.
  • Ne izolirajte se. Nastavite raditi ono što vas interesira i što pobuđuje znatiželju.
  • Razgovarajte s prijateljima i obitelji. Oni vam mogu pomoći odagnati misli i pružiti osjećaj sigurnosti. Razgovarajte o svojim neuspjesima s ljudima u koje imate povjerenja.
  • Ne odustajte od svojih ciljeva. Budite ustrajni.
  • Budite spremni na usvajanje novih strategija.

Socijalna anksioznost

Neki strahuju i od same pomisli na razgovor s nepoznatim osobama. Brinu se da će ih ljudi ocjenjivati u negativnom smislu i davati pozornost negativnim osobinama, što ih dovodi do patnje i nedostatka samopouzdanja. Gotovo su svi imali neko negativno iskustvo u interakciji s ljudima. Počevši od zadirkivanja u školi, usađen nam je strah od socijalne interakcije i odbacivanja koji se nastavlja manifestirati i u budućnosti. Korijen tog straha može biti još veći ako su nas roditelji u djetinjstvu konstantno kritizirali ili su omalovažavali svaki naš uspjeh.

U pravilu, nedostatak samopouzdanja se temelji na iskrivljenom shvaćanju samoga sebe. Većina ljudi stvara dojam o vama i vašem ponašanju koje nije pretjerano negativno ili kritično. Kada ljudi donesu sud o nekome, to je vjerojatno zato što žele popraviti lošu ocjenu o sebi. Takav sud će često biti površan i ne zaslužuje toliko naše pažnje.

Kako prevladati strah od socijalne interakcije?

Mislite na svoje dobre osobine. Vjerojatno imate dobar smisao za humor, dobar ste prijatelj, kreativni ste. Što god da je, definitivno postoji nešto što vam može pomoći da budete ponosni na sebe.
Ako morate razgovarati s ljudima koje ne poznajete, razmislite unaprijed o čemu biste mogli pričati. Ako pokušati izbjeći druge ljude, stvari će se samo pogoršati. Iskustvo je važno, a spontanost i teme će doći s praksom.
Postavite realne ciljeve. Kratak razgovor s nekoliko stranaca na zabavi može biti prvi korak. Usredotočite se na druge ljude, ne na sebe.

Provjerite koji znakovi govore da vam manjka samopouzdanja!

Perfekcionizam

Neki ljudi si postavljaju previsoke standarde u svemu što rade. Uvjereni su da uvijek moraju dobiti najviše ocjene, imati najtalentiraniju djecu, najljepšeg partnera, najbolji posao… Nažalost, u životu ne ide uvijek sve po planu i željama. Postoje stvari koje ne možete kontrolirati.

Ako osjećate konstantno razočaranje jer niste savršeni, jednog dana ćete u potpunosti izgubiti samopouzdanje. To može dovesti do ozbiljnih problema sa zdravljem, kao što su depresija, nesanica, poremećaji u prehrani i kronični umor.

Kako se boriti s perfekcionizmom?

Ocjenjujte napor koji ste uložili, a ne ishod rada jer on često ne ovisi samo o nama.

Zapitajte se biste li se osjećali bar 10% bolje da postignete određeni cilj. Ako je odgovor ne, onda se ne isplati gubiti vrijeme i energiju.

Perfekcionizam je izgrađen na principu "sve ili ništa". Pokušajte shvatiti da stvari u životu nikada nisu crno bijele.

Samoprocjena perfekcionista nikada nije pouzdana. Zadovoljni su sobom samo kada sve ide prema planu. Naučite voljeti sebe i situacije u kojima se nalazite.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Godišnji horoskop za 2017. godinu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije