Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Što je emocionalna inteligencija?

Što je emocionalna inteligencija?

Što je emocionalna inteligencija?
  • Objavljeno: Srijeda, 11.08.2010.
  • Broj pregleda: 4.147
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Komponente od kojih se sastoji

Sam izraz emocionalna inteligencija sugerira nam da je to sposobnost vezana za izlaženje na kraj s vlastitim emocijama što, složit ćete se sami, ponekad i nije baš lako. Nekim ljudima to uspijeva jako dobro, nekima prosječno a nekima gotovo nikako. Da je s ovima zadnjima teško komunicirati, raditi i živjeti vjerojatno vam ne trebamo dokazivati. Što je točno emocionalna inteligencija možda ćete najbolje razumjeti ako proučite pet komponenti od kojih se sastoji.

Poznavanje vlastitih osjećaja

Ključ emocionalne inteligencije je prepoznavanje osjećaja u trenutku kada se dogode (svijest o sebi). Sposobnost kontinuiranog praćenja svojih osjećaja  je od presudne važnosti za razumijevanje samoga sebe. Ljudi koji su sigurni u to što osjećaju bolje upravljaju svojim životom i sigurniji su u svoje odluke - od odluke koga izabrati za bračnog partnera do odluke koji posao prihvatiti.

Kontrola intenziteta osjećaja

Prepoznavanje osjećaja samo je prvi korak iza kojeg slijedi upravljanje njihovim intenzitetom. Ljudi koji imaju ovu sposobnost u stanju su smiriti sami sebe, osloboditi se pretjerane anksioznosti, depresivnosti ili razdražljivosti. Oni koji to nisu u stanju stalno se bore sa svojim lošim osjećajima i teže se oporavljaju od životnih neugodnosti i udaraca.

Motiviranje samoga sebe

Bez obzira koliko smo sposobni i talentirani nećemo postići nikakav uspjeh bez upornog i dugotrajnog rada. Emocionalno inteligentni ljudi u stanju su motivirati sami sebe i dugo i naporno raditi da bi dostigli konačni uspjeh. Oni kontroliraju svoje impulse, misle pozitivno i optimisti su. 

Prepoznavanje emocija kod drugih ljudi

Empatija je temeljna komunikacijska vještina. Ljudi koji su u stanju uživjeti se u osjećaje drugih ljudi lakše prepoznaju signale koji ukazuju na to što drugi ljudi trebaju ili žele. Zbog toga su uspješniji u velikom broju poslova - u poučavanju, prodaji i menedžmentu.

Uspostavljanje i održavanje odnosa s drugim ljudima

Umjetnost uspostavljanja i održavanja odnosa s drugim ljudima u velikoj mjeri ovisi i o prepoznavanju emocija kod drugih ljudi i prikladnom odgovaranju na njih.

Možda će vam razlika između visoko i nisko emocionalno inteligentne osobe biti jasnija iz sljedećeg primjera koji opisuje kako se takve dvije osobe ponašaju u situaciji kad moraju održati javnu prezentaciju.

Osoba niske emocionalne inteligencije            Osoba visoke emocionalne inteligencije      

 

·   Što se više datum približava, postaje sve nervoznija, ima problema s jelom i spavanjem, općenito se osjeća loše.

·   Osjeća nervozu i pokušava joj se suprotstaviti pripremajući materijal za izlaganje.

·   Loše se priprema zbog velike nervoze.

·   Kad se pojave loše misli (Prezentacija će biti katastrofa) kaže sama sebi Sad još ne znam kako će biti. Vidjet ćemo.

·   Kad god pomisli na prezentaciju zamisli kako će biti užasna.

·   Koristi tehnike opuštanja i zamišlja prezentaciju. Padaju joj na pamet neke humorističke opaske koje može upotrijebiti. Također uočava kako bi prezentacija mogla izgledati slušateljima i što još treba doraditi.

·   Na dan prezentacije osjeća se užasno sve do samog početka.

·   Zbog opuštenosti u stanju je razdvojiti bitno od detalja nepotrebnih za prezentaciju.

·   Iako se prvih minuta osjeća užasno, kasnije se malo opušta. Ugodno je iznenađena.

·   Pomirila se s neizvjesnošću - zna da ne može biti sigurna kako će prezentacija na kraju ispasti.

·   Zbog prethodne nervoze pamćenje joj nije najbolje, pa često mora gledati u bilješke.

·   Na dan prezentacije osjeća nervozu, no kaže sama sebi da je određeni stupanj napetosti poželjan.

·   U prezentaciji nema ni malo humora jer je prenapeta da bi vidjela smiješnu stranu bilo čega.

·   Prvih nekoliko minuta je nervozna, a onda se opušta; publika se smije njenim humorističkim opaskama što je čini još opuštenijom.

·   Na kraju prezentacije zaboravi zahvaliti svom timu.

·   Opuštena je pa nema problema s pamćenjem; rijetko gleda u bilješke pa djeluje prirodno i spontano.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Godišnji horoskop za 2017. godinu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije