Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Što učiniti kada netko u vašem okruženju ima napad panike?

Što učiniti kada netko u vašem okruženju ima napad panike?

Što učiniti kada netko u vašem okruženju ima napad panike?
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 07.09.2015.
  • Broj pregleda: 1.134
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Biti u prisutnosti kada netko doživljava napad panike može za tu osobu biti jednako uznemirujuće kao i za osobu koja ga proživljava.

Može biti frustrirajuće i zastrašujuće kada osoba, do koje vam je stalo, proživljava napad panike. Donosimo vam savjete stručnjaka prema kojima se trebate ravnati kada netko u vašem okruženju doživljava napad panike.

Osoba koja doživljava napad panike najčešće ima osjećaj da će umrijeti. Da doživljava srčani udar i da treba hitnu medicinsku pomoć. Kada se napad panike dogodi, od velike važnosti je način na koji okolina reagira.

Saznajte kako zaustaviti napad panike!

Nemojte govoriti "smiri se"

Kada su u pitanju stvari koje možete i trebate napraviti, izgovaranje ovakvih riječi je definitivno zadnje što trebate napraviti. Anksioznost može biti toliko jaka da umirujuće riječi mogu izazvati suprotno djelovanje. Ako govorite osobi da se smiri i da ostane mirna, napad panike može postati još intenzivniji.

Isprobajte prirodna rješenja koja za borbu protiv anksioznosti.

Dajte do znanja da ste tu

Ako uistinu želite pomoći osobi koja doživljava napad panike, dajte joj do znanja da ste tu, ali nemojte raditi nikakav pritisak. Dajte do znanja osobi da ste podrška i da vam može reći zašto doživljava napad panike, da ju ne osuđujete i da ćete pomoći ako osoba želi da joj pomognete. Također, recite da na vas može računati i da vam kaže ako postoji išta što možete napraviti.

Nemojte paničariti

Najmanje ćete pomoći ako i sami postanete anksiozni. Nemojte paničariti oko nečijega napada panike. Tako ćete samo pogoršati situaciju. Negativne emocije ćete dovesti na još veću razinu. To je kao da dodajete gorivo u vatru. Suosjećanje ne znači preuzimanje tuđih emocija, već njihovo shvaćanje.

Isprobajte prirodne pristupe za olakšavanje anksioznosti.

Slušajte

Prije nego što počnete instinktivno reagirati, obratite pažnju na to kako se osoba ponaša. Slijedite upute koje vam daje umjesto da djelujete prema instinktu. Napadi panike su za svakoga drugačiji. Nekome će trebati čaša vode, nekome zagrljaj, a nekome mir i tišina.

Naučite suosjećati

Kada su u pitanju emocije drugih osoba, probajte se staviti na njihovo mjesto. Svi smo doživjeli neki oblik anksioznosti pa probajte zamisliti tu anksioznost nekoliko puta veću. Budite empatični i dajte toj osobi do znanja da se ne mora boriti protiv svojih osjećaja, već da ih treba prihvatiti i pokazati. Vjerojatno će panika početi popuštati.

Kada je u pitanju interakcija među ljudima, emocije su puno moćnije nego što zapravo mislimo. Empatija povezuje ljude. U većini slučajeva ni ne morate nešto reći, dovoljna je vaša prisutnost i podrška.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Godišnji horoskop za 2017. godinu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije