Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zašto se rano probuditi

Zašto se rano probuditi

Zašto se rano probuditi
  • Objavljeno: Subota, 14.08.2010.
  • Broj pregleda: 1.588
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

„Tko rano rani dvije sreće grabi"

Ako malo dublje razmislimo o ovoj narodnoj poslovici možemo „svašta" pronaći. Ali krenimo ispočetka...

Spavanje je dio svakodnevnog rasporeda svih ljudskih bića. Ljudi ne mogu preživjeti bez spavanja dulje od 4 dana. Jedna također poznata činjenica je da većina  uspješnih ljudi rano ustaje. A kako to i biva s tim stvarima, rano buđenje je jedna od težih navika za steći.

Ideja o ranom buđenju i započinjanju dana prije ili za vrijeme izlaska sunca je želja mnogih ljudi. Ali vrlo malo ljudi to zaista pretvori u naviku. Od davnih vremena nas filozofi i znanstvenici savjetuju da se moramo rano buditi kako bi bili produktivniji. Evo nekih od razloga koje oni navode:

Budite odmah u prednosti

Ako se probudite u 5 sati ujutro, započinjete svoj dan ranije nego većina svijeta. I kao što kažu: „Dobar početak je pola pobjede". Ne postoji bolji način za početak dana nego rano se probuditi.

Pravo vrijeme za tjelovježbu

Rano jutro je odlično vrijeme za vježbanje. Što se ranije probudite, više kalorija možete potrošiti tijekom dana i nakraju ćete se i osjećati zdravijima. Istraživanja su dokazala da ljudi koji vježbaju ujutro imaju tendenciju biti najdosljedniji u svojim fitness režimima. Tako da ako se odlučite za jutarnje vježbanje u biti imate najviše šanse da ga se pridržavate.

Savršeno vrijeme za meditaciju

Meditacija ima mnoge zdravstvene prednosti, uključujući poticanje emocionalne ravnoteže i smanjenje stresa. Ako započnete dan s meditacijom, prenijeti ćete tu ravnotežu kroz cijeli dan i tako si poboljšati kvalitetu emocionalnog života. Jutarnja meditacija je savršena jer je vaš mozak opušten, okolina je mirna, manja je vjerojatnost da vas netko ometa i tako se zaista možete usredotočiti na sebe.

Povećajte produktivnost

Rano dizanje kao da vam daje dodatni moment. Započnite nešto ranije i kao da vam je dan duži i sve stižete obaviti na vrijeme. Tako ćete si smanjiti probleme i pritisak na svakodnevne zadatke.

Izlazak sunca

Ljudi koji se kasnije bude priznaju da propuštaju jednu od najvećih ljepota prirode, izlazak sunca. Ne postoji bolji način za započeti dan od gledanja Zore.

Doručak

Doručak je najvažniji obrok dana, a mnogi ljudi ga zaobilaze jer nemaju vremena za njega. Ako se probudite ranije, imat ćete vremena za miran i staložen doručak. Tako ćete dostaviti dovoljno energije tijelu do ručka, a također je vjerojatnije da ćete imati bolju koncentraciju i produktivnost tijekom jutra.

Vrijeme za donošenje pravih odluka

Rano jutro je odlično vrijeme za samostalni trenutak, za malo „mira za mozak". „Blažena tišina" jutra je vrijeme kada je vaš um najčišći i najpogodniji za rješavanje važnih problema i stvaranje promjena.

Kraće putovanje

Ako ne putujete na posao/školu tijekom „prometne špice" izbjegavate prometnu gužvu te si tako smanjujete vrijeme provedeno u putovanju. Čak i ako ne želite početi rano raditi, možete provesti dodatno vrijeme na nekakvo planiranje, čitanje, učenje novog jezika ili jednostavno radite ono što vas veseli.

Više slobodnog vremena

Rano buđenje vam može pružiti ono vrijeme potrebno za sebe. Vaša produktivnost i spavanje poboljšati će se ranijim buđenjem, a vi ćete biti u mogućnosti napravititi više stvari za manje vremena. To će vas ostaviti s dovoljno slobodnog vremena za sebe.

Stvoriti ovu naviku je malo problematično. No, nakon nekoliko dana, stvoriti ćete naviku ranijeg odlaska u krevet i ranijeg buđenja. Dovoljno je zapamtiti da vam je dnevno potrebno 7 do 8 sati sna.

Eto nadamo se da vam je ovo dovoljno i sada apsolutno nemate isprike da ne počnete već sutra!

Komentari

Najnovije

Najčitanije