Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Znate li slušati?

Znate li slušati?

Znate li slušati?
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 13.12.2010.
  • Broj pregleda: 2.094
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Zašto slušati?

Vrlo malo ljudi zna kako slušati. Istraživanja pokazuju da se preko 75% onoga što je rečeno ignorira, krivo razumije i vrlo brzo zaboravi. Još je rjeđa sposobnost da u potpunosti shvatimo najdublje značenje onoga što nam je netko htio reći..

Slušati nije lako. Kako bismo zaista čuli neku osobu moramo to htjeti, ali i znati. No, zašto bismo se uopće trudili? Zato jer je slušanje moćno sredstvo koje vam omogućuje da:

Shvatite što vam je osoba rekla

Koliko puta ste čekali nekoga na krivom mjestu ili došli u krivo vrijeme jer niste dobro shvatili što vam je osoba rekla? Koliko puta je zbog toga došlo do nesporazuma ili svađe?

Pokažete razumijevanje

Osoba kojoj ste posvetili svoje vrijeme i pažnju i zaista je saslušali osjećat će se u vašem društvu dobro i njezini osjećaji prema vama će biti pozitivni. Sjetite se kako ste se osjećali kada ste nekomu pričali nešto što je za vas bilo od velike važnosti i kada ste otkrili da vas on zapravo ne sluša i da su mu odgovori automatski i mehanički.

Potaknete osobu da kaže još više

Mnogi ljudi su zatvoreni i teško im je pričati o sebi ili o problemu koji imaju. Ako ih slušate na pravi način olakšat ćete im situaciju i doznati ono što je  potrebno. A da ne govorimo od kakve to koristi može biti na prijemima i koktelima gdje morate razgovarati s potpuno nepoznatim osobama.

Odgovorite na ono što vam je rečeno

Dobro odgovoriti drugoj osobi ne možete ako ju niste slušali. U tom slučaju i razgovor se prekida i obično postaje monolog svake od strana koje "razgovaraju".

Smanjite intenzitet emocija osobe s kojom razgovarate

Često puta smo u situaciji da je osoba s kojom komuniciramo pod intenzivnim djelovanjem emocija - ljuta je, plače ili je prestrašena. Pažljivo slušanje omogućit će joj da se smiri i konstruktivno suoči sa situacijom

Pomognete govorniku da jasnije sagleda svoj problem i tako ga osnažite za njegovo rješavanje

Ljudi koji imaju neki problem obično nisu u stanju objektivno ga sagledati, što ih onemogućuje i da ga konstruktivno riješe. Slušajući osobu onako kako je to opisano u ovoj knjizi, ne namećući joj svoja rješenja i savjete, pomoći ćemo joj  da sama sebi razjasni problem i da ga riješi.

Izgradite odnos povjerenja

Sve ovo naprijed rečeno pomoći će nam da s osobom izgradimo odnos povjerenja i prijateljstva. Ljudi će vam biti zahvalni ako ih zaista saslušate, to je najlakši način da steknete prijatelja.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Godišnji horoskop za 2017. godinu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije