Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Bez upale mišića do savršene forme

Bez upale mišića do savršene forme

Bez upale mišića do savršene forme
  • Objavljeno: Srijeda, 25.03.2009.
  • Broj pregleda: 1.178
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Ljeto se lagano približava i svi će pohrliti u teretane i na vježbanja.

Kad počnete vježbati, nemojte se od početka opterećivati intenzitetom i mjerenjima. Samo se pokrenite. Počnete li se tjerati do granica svaki dan, nećete dugo izdržati, pa je bolje da imate u vidu svoje dugoročne ciljeve.

Za početak naviknite tijelo na tjelovježbu. Vježbajte 4-6 puta tjedno, no pripazite da ne dobijete prejaku upalu mišića kako vam ne bi omela frekventnost vježbanja. Jednostavnije je i manje bolno izbjeći upalu mišića, pa evo nekoliko savjeta.

Zagrijte se prije vježbanja

Mišići su radni dijelovi tijela i trebaju se zagrijati prije nego se počne s intenzivnim radom. Vrlo je bitno da se zagrijete prije vježbanja kako bi izbjegli upalu mišići, ali što je još važnije, kako bi izbjegli ozljede. Zagrijavanje potiče cirkulaciju u mišićima te zagrijava njih i tetive.

Istegnite mišiće

Nakon što ste zagrijali mišiće, trebate ih istegnuti. Često ljudi preskaču ovaj korak ili to obave na brzinu, no već će drugi dan osjetiti bolne posljedice, a riskiraju i ozljede. Ako idete hodati ili trčati, istegnite mišiće nogu i leđa. Ako radite vježbe za gornji dio tijela, trebate istegnuti ramena, vrat i gornji dio leđa. Nemojte raditi trzaje kod istezanja, već se u svakom položaju zadržite 15-20 sekundi. Istegnite svaki mišić, dok ne osjetite istezanje, zatim se zadržite u tom položaju sve dok taj osjećaj u mišiću ne popousti. Trzaji ili prejako istezanje može učiniti više štete nego koristi.

Istegnite se i nakon vježbanja

Istezanje nakon vježbanja je važno kako bi se izbjegla upala mišića idući dan. Nakon hodanja, trčanja ili drugog vježbanja, istegnite mišiće 15-20 sekundi prije nego se ohlade. Budući da će biti zagrijani i elastični, lakše ćete se istezati.

Nemojte pretjerivati

Možda ćete se osjećati dobro za vrijeme jačeg treninga, ali idući dan kad osjetite upalu, poželjet ćete izbjeći vježbanje sljedećih dana. Morate početi laganije i vježbati unutar svojih mogućnosti. Neka vam vježbanje bude užitak s umjerenim naprezanjem, a intenzitet pojačavajte za najviše 10% iz tjedna u tjedan. Ovako će mišići imati dovoljno vremena da se prilagode i spriječit ćete pojavu upale i ozljeda. Imajte na umu "Nemojte raditi previše prebrzo".

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije