Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Blagotvorno djelovanje plivanja na zdravlje

Blagotvorno djelovanje plivanja na zdravlje

Blagotvorno djelovanje plivanja na zdravlje
  • Objavljeno: Utorak, 10.07.2012.
  • Broj pregleda: 4.239
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Plivanje se u povijesti čovječanstva pojavilo poprilično rano. Stručnjaci ističu kako je plivanje ljudima urođeno, a da je jedina prepreka kod učenja plivanja strah. Pogledate li bebe kako instinktivno rade pravilne pokrete u vodi, shvatit ćete da je to nešto što nam je u genima.

U 20.stoljeću plivanje postaje puno popularnije. Počeli su se graditi unutarnji i vanjski bazeni, zbog čega plivanje nije više samo ljetna aktivnost. Danas je plivanje jedan od najpopularnijih sportova, a definitivno najpopularniji oblik ljetne aktivnosti.

Izuzev prednosti za zdravlje, koje su uistinu brojne i značajne, plivanje je zabavno i najbolji način osvježavanja u vrućim ljetnim danima. Plivanje je samo po sebi oblik sporta, ali je čovjek u potrazi za zabavom osmislio razne aktivnosti u vodi koje uključuju i plivanje.

Plivati mogu sve osobe, neovisno o dobi ili težini. S obzirom da se plivanjem ne opterećuju zglobovi, a tijelo se nalazi u gotovo bestežinskom stanju, plivanje ne predstavlja napor organizmu, ali s druge strane je jedina aktivnost tijekom koje je svaki dio vašeg tijela aktivan.

Ukoliko se plivanjem ne bavite profesionalno i ne planirate ronjenje u velikim dubinama, za plivanje vam, osim vode, ne treba ništa osim kupaćeg kostima, a nekima ne treba čak ni to!

Postoje mnogi razlozi zbog kojih trebate zavoljeti plivanje, a mi vam donosimo one najvažnije:

Zdravlje zglobova

Plivanje pruža nešto što niti jedna druga aerobna tjelovježba ne može pružiti: mogućnost da pokrećete svaki dio tijela, a da ne stvarate pritisak na koštani sustav! Tijekom plivanja ne stvarate pritisak na zglobove. Kad je tijelo uronjeno u vodu do pojasa, vi nosite samo 50% svoje težine, kada je uronjeno do prsa, nosite tek 25 do 35% svoje težine, a kada je uronjeno do glave, nosite samo 10% svoje težine. To znači da je plivanje idealno za one koji imaju problema s ukočenošću mišića i bolnim zglobovima.

Doživotan sport

S obzirom da ne dolazi do stvaranja pritiska na zglobove, plivati mogu osobe svih uzrasta. Osobama treće dobi je plivanje odličan način rekreacije jer je u pokretu svaki dio tijela, a opet ne dolazi do stvaranja pritiska na nijednom dijelu tijela. 

Kapacitet pluća

Jednim istraživanjem se ustanovilo da sredovječni muškarci i žene plivanjem poboljšavaju kapacitet pluća, a on se u razdoblju od 12 tjedana povećao za 10%. Količina krvi koju srce pumpa se također povećala, i to za 18%.

Zdravlje srca

Plivanjem se pokreće svaki mišić tijela, uključujući i onaj najvažniji - srce. Plivanje jača srce i učinkovitije pumpa krv, čime se poboljšava cirkulacija u tijelu.

Povećanje mišićne mase i snage

Znanstvenici su jednim istraživanjem utvrdili da će 8 tjedana svakodnevnog plivanja mišićnu masu tricepsa (stražnji dio ruku) povećati za 23.8%. Povećanjem mišićne mase će se smanjiti postotak masti u tijelu, zbog čega će zdravlje cjelokupnog organizma biti poboljšano. Plivanje pruža znatno veći otpor od trčanja. Naime, tijekom trčanja osoba prolazi kroz zrak, koji tijelu ne predstavlja naročito opterećenja, dok se kod plivanja tijelo suprotstavlja vodi, zbog čega svaki pokret postaje vježba otpora i snage. Plivanje se također pokazalo odličnim za poboljšanje zdravlja kostiju, naročito kod žena u postmenopauzi.

Kolesterol

Plivanje uravnotežuje razinu dobrog i lošeg kolesterola. Za svaki 1% smanjenja kolesterola, rizik od bolesti srca se smanjuje za 3.5%. Plivanje ojačava stjenku arterija i njihovu fleksibilnost. Naime, osobe treće dobi koje su redovito plivale imale su jednaku funkciju arterija kao osobe u tridesetima i četrdesetima.

Dijabetes

Ukoliko plivate 3  puta tjedno po 30 minuta, rizik za nastanak dijabetesa će se smanjiti za 10%. Također, ukoliko bolujete od dijabetesa tipa 1, plivanje će vam izrazito pomoći jer će povećati osjetljivost tijela na inzulin.

Alternativa kod ozljeda

Kada se sportaši ozljede, profesionalci im gotovo uvijek savjetuju plivanje. Plivanje će ozlijeđenog sportaša održati u formi i pomoći kod rehabilitacije. Otpor koji voda pruža tijelu povećat će rad mišića, ali neće se stvarati pritisak koji se stvara kod uobičajenog vježbanja na tlu.

Osvježenje ljeti

Vjerojatno nema boljeg osjećaja ljeti od ulaska u osvježavajuću vodu ili more. Plivanje opušta, osvježava i odličan je način tjelovježbe jer istovremeno hladi tijelo, ali ga i pokreće .

Društvena aktivnost

Plivanje i ostale aktivnosti su nešto što možete raditi s obitelji i prijateljima. Plivanje je odličan izbor roditeljima da potaknu djecu na fizičku aktivnost kako bi spriječili pojavu pretilosti, koja je sve češća među djecom i mladima.

Mršavljenje

Plivanjem se troši velik broj kalorija, od 500 pa do 650, ovisno o intenzitetu kojim plivate. Nedavno istraživanje je pokazalo da se plivanjem, neovisno o stilu plivanja, troši nešto manje kalorija za razliku od trčanja i vožnje bicikla. Međutim, plivanje ne predstavlja opterećenje zglobovima kao vožnja bicikla i trčanje.

Poboljšanje fleksibilnosti

Za razliku od vježbanja na spravama u teretani, kojima rijetko vježbate čitavo tijelo, plivanje zahtijeva da koristite svaki dio tijela. Ruke se kreću u širokim lukovima, trbušni mišići i leđni mišići su napeti, a bokovi se pokreću zajedno s nogama. Svakim pokretom prema naprijed kvalitetno istežete tijelo od glave do pete.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije