Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Dijabetes i vježbanje – što trebate znati?

Dijabetes i vježbanje – što trebate znati?

Dijabetes i vježbanje – što trebate znati?
  • Objavljeno: Četvrtak, 14.07.2016.
  • Broj pregleda: 561
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Dijabetičarima je redovita tjelovježba iznimno važna za kontrolu bolesti i regulaciju razine šećera u krvi. Redovitom tjelovježbom možete smanjiti rizik od nastanka komplikacija, živčanih oboljenja i bolesti bubrega.

Tjelovježba ima niz prednosti za zdravlje cjelokupnog organizma, a među najznačajnijima je kontrola razine šećera u krvi. Dijabetičari imaju povišenu razinu glukoze u krvi iz dva razloga: njihovo tijelo ne proizvodi dovoljno inzulina ili tijelo ne koristi inzulin na odgovarajući način.

Tjelovježba može smanjiti razinu glukoze u krvi, a mišići tijekom vježbanja troše glukozu. Drugim riječima, tijekom vježbanja će se smanjiti razina glukoze u krvi. Ako vaše tijelo ne koristi inzulin na odgovarajući način, tjelovježba će imati još bolji utjecaj na zdravlje.

Saznajte kako brinuti o sebi ako imate dijabetes!

Tjelovježba će pomoći spriječiti druge zdravstvene poteškoće i poremećaje, naročito bolesti kardiovaskularnog sustava. Dijabetičari imaju povećan rizik od začepljenja arterija što može uzrokovati srčani udar. Tjelovježba može pomoći u prevenciji ovog stanja jer regulira razinu kolesterola u krvi i općenito dobro utječe na zdravlje:

  • regulira razinu krvnog tlaka
  • potiče mršavljenje
  • povećava razinu dobrog (HDL) kolesterola
  • gradi i jača mišiće
  • gradi i jača kosti
  • povećava razinu energije
  • popravlja raspoloženje
  • poboljšava kvalitetu sna
  • smanjuje razinu stresa.

Od dijabetesa tipa 2 najčešće boluju pretile osobe. Preporuča se savjetovanje s liječnikom prije početka programa. Liječnik će provjeriti zdravlje kardiovaskularnog sustava i pomoći će odrediti odgovarajući plana vježbanja.

Prije početka redovitog vježbanja morate odrediti realne ciljeve. Ako nemate dobru fizičku kondiciju, svakako se preporuča polako započeti s vježbanjem. Razinu šećera obavezno mjerite prije i netom poslije treninga. Tijekom tjelovježbe pijte vodu i pored sebe imajte slatkiš koji će vam brzo podignuti razinu šećera ako ona padne ispod preporučene granice.

Provjerite suptilne znakove dijabetesa!

Postoje tri osnovne vrste tjelovježbe: aerobne, vježbe snage i vježbe fleksibilnosti. Preporuča se uravnoteženo vježbanje i usklađivanje ovih vrsta vježbi.

Aerobne vježbe su:

  • hodanje
  • trčanje/džoging
  • tenis
  • košarka
  • plivanje
  • vožnja bicikla.

Većinu dana u tjednu trebate 30 minuta raditi vježbe snage. Ako nemate vremena vježbati 30 minuta u komadu, onda vježbajte 3 puta po 10 minuta. Zapamtite da aerobne aktivnosti možete raditi tokom cijelog dana. Šetanje na posao i s posla je aerobna aktivnost, kao i penjanje stepenicama ili izvođenje kućnog ljubimca.

Vježbe snage će vam pomoći povećati mišićnu masu i izgraditi jake i čvrste kosti. Povećanje mišićne mase je vrlo važno za dijabetičare jer mišići troše glukozu. Vježbe snage radite 20 do 30 minuta 2 ili 3 puta tjedno. To će biti sasvim dovoljno za korištenje svih prednosti vježbi snage.

Vježbe za povećanje fleksibilnosti su vrlo važne za bolji rad mišića i zglobova. Istežite se prije i poslije treninga kako biste opustili mišiće i riješili se napetosti.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije