Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Dobro se pripremite kako bi mogli uživati u skijanju!

Dobro se pripremite kako bi mogli uživati u skijanju!

Dobro se pripremite kako bi mogli uživati u skijanju!
  • Objavljeno: Nedjelja, 07.11.2010.
  • Broj pregleda: 453
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Vječni zaljubljenici u skijanje kažu da je to sport kojeg se ne mogu odreći jer ih u potpunosti ispunjava i stvara izniman osjećaj sreće i zadovoljstva. Više od toga je potrebna samo prethodna tjelesna priprema kako bi bez bojazni od ozljeda mogli uživati u vožnji kroz čarobne snježne krajolike i svjež planinski zrak.

Skijaška priprema je potrebna svima koji se namjeravaju skijati kako bi pripremili tijelo na nesvakidašnje napore i opterećenje raznih tjelesnih sustava. U suprotnom može doći do ozljeđivanja. Najčešće su to ozljede donjih ekstremiteta, specifično koljena jer se mnoge sile prilikom skijanja prenose na njega, pa strukture u i oko koljenskog zgloba trpe velika opterećenja. Jedna od najčešćih skijaških ozljeda je ruptura prednje ukrižene sveze koljena, ligamenta koji ima ulogu pasivnog stabilizatora koljena. Uz adekvatnu tjelesnu pripremu i kvalitetno odabranu opremu (naročito vezova) smanjujemo njenu mogućnost nastajanja.

Nešto manje ima ozljeda gornjih ekstremiteta, među kojima su su najzastupljenije ozljede ramena i palca.

Pripreme bi trebale započeti dva do tri mjeseca prije odlaska na skijanje.

Program se provodi individualno, ovisno o fizičkoj spremi skijaša. Jedan dio je usmjeren na poboljšanje rada kardiovaskularnog sustava kroz vožnju bicikla, trčanje ili neku drugu aerobnu vježbu.

Trening snaženja donjih i gornjih ekstremiteta i mišićja trupa izrazito bitnih u svladavanju skijaških tehnika.

Vježbe istezanja mekih struktura pomaže boljoj pokretljivosti i smanjenju učestalosti od ozljeđivanja.

Vježbe statičkog i dinamičkog balansa prilagođavaju lokomotorni sustav za skijanje po neravnom terenu i samim time smanjuju incidenciju nastanka ozljeda.

Profesionalni skijaški trening se provodi kod aktivnijih skijaša. Intenzivnije se radi na svim prethodno nabrojenim tehnikama, ali i na brzini, eksplozivnoj snazi i drugim vježbama ovisno o vrsti skijanja i postavljenom cilju.

Stoga je za najbolje rezultate i dobru prevenciju od ozljeđivanja potrebno napraviti prilagođen program pripreme sukladan skupini skijaša kojoj pripadate.

Važno!

Ozljede ne nastaju samo uslijed padova i udaraca. Uzroci mogu biti refleksni pokreti tijela, pokreti koji prelaze fiziološke granice mobilnosti a ponekad nismo svjesni uzroka nastale ozljede.

Pripremite tjelesnu kondiciju, koristite kacige i osjetite ljepotu skijanja!

Ustanova Medeor
Koturaška 71, Zagreb
Tel.: 01 61 71 274
Fax: 01 61 71 299

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije