Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Jednostavnije vježbe s velikom loptom

Jednostavnije vježbe s velikom loptom

Jednostavnije vježbe s velikom loptom
  • Objavljeno: Srijeda, 05.10.2011.
  • Broj pregleda: 9.739
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Vježbe s loptom

Velika lopta u rekreaciji se počela koristiti u Švicarskoj 1965., i to tijekom fizikalne terapije djece s cerebralnom paralizom. Po tome je i dobila ime švicarska lopta, iako je danas u stranoj literaturi poznata i pod drugim nazivima: lopta za vježbanje, gimnastička lopta, fitness lopta, terapeutska lopta, lopta za stabilnost ili medicinska lopta. I programi u kojima se koriste lopte nose različite nazive. Varira i veličina lopti, od standardnih do promjera od 45, 55, 65, 75 i 85 cm. Kineziterapeuti i fitness treneri preporučuju veličinu lopte prema antropometrijskim karakteristikama, tj. visini i dužini nogu. Kao jedan od pokazatelja odgovarajuće veličine lopte koristi se kut u koljenom zglobu koji mora biti malo veći od 90 stupnjeva, kad osoba pravilno sjedi na lopti s punim stopalima na podu.

Osnovne karakteristike ovog rekvizita su velik broj primjenjivih vježbi, kompatibilnost s ostalim sportskim rekvizitima, primjenjivost kod svih dobnih skupina i svih razina fitness utreniranosti (kod osoba koje imaju nisku razinu dnevne tjelesne aktivnosti i kod profesionalnih sportaša) te primjenjivost kod velikog broja poremećaja sustava za kretanje. Loše osobine podrazumijevaju veličinu koja je ograničavajući čimbenik u grupnim programima te kod odlaganja i čuvanja.

Nakon više od 40 godina uporabe možemo zaključiti kako vježbanje u programima s loptom pridonosi razvoju snage i fleksibilnosti, aerobnoj sposobnosti, relaksaciji i prevenciji stresa. Posebno uspješno utječe na koordinaciju i osjetljivost pokreta, ravnotežu i pravilno držanje tijela. Ti pozitivni učinci posebice su korisni u rješavanju problema zglobova gornjeg dijela tijela kao što su bolovi u slabinskom dijelu kralježnice. Kod bolnih leđa ovaj pristup vježbanju utječe na održavanje prirodne i pravilne pozicije tijela i kralježnice, povećanje pokretljivosti slabinskog dijela kralježnice te jačanje trbušnih i leđnih mišića zaduženih za mobilnost i stabilnost trupa.

Cilj vježbi je upoznavanje s karakteristikama i odlikama ovog rekvizita, uz naglasak na važnost ravnoteže i pravilne pozicije prilikom vježbanja. Takvim pristupom omogućava se postupno povećanje opterećenja i opsega pokreta te najbolji učinak vježbanja uz minimalne rizike ozljeđivanja.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije