Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kako sigurno vježbati?

Kako sigurno vježbati?

Kako sigurno vježbati?
  • Objavljeno: Utorak, 07.07.2009.
  • Broj pregleda: 298
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Pazite da ne pretjerate u vježbanju

Kad govorimo o stjecanju kondicije i postizanju fit forme, upornost je glavna komponenta uspjeha. Zdrava prehrana, redoviti obroci i redovito vježbanje iz tjedna u tjedan su obavezni, no pretjerivanje može biti veoma štetno za vaše zdravlje.

Preintenzivno vježbanje može dovesti do upale mišića i ozljeda, a upravo je ovo glavni razlog zbog čega mnogo ljudi odustaje od vježbanja, praktički i prije nego što su počeli.

Motivacija da netko počne vježbati obično se javlja s važnim događajima u njihovom životu: zdrastveni problemi, prekid s voljenom osobom, nemogućnost da se sudjeluje u aktivnosti kojom su prije kratili vrijeme... Motivacija je veoma snažna i u početku osigurava sve što je potrebno kako bismo poduzeli prve korake ka zdravijem životu.

No, taj isti pozitivni entuzijazam se može pretvoriti u negativan jer mnogo vježbača zaboravlja na glavnu komponentu uspjeha: umjerenost. Kad vježbač krene prežestoko, počne vježbati prečesto i/ili preintenzivno, neizbježan je "sudar u zid" i potpuno odustajanje od cijelog procesa.

Kao i s većinom stvari u životu, umjerenost je i u vježbanju veoma bitna. Kostantan i umjeren program vježbanja različit je za svakoga (ovisno o fizičkoj spremi), no svi kreću od laganijih vježbi prema težima. Uspješan plan će polako produljivati učestalost i intenzitet vježbanja, na siguran način.

Kako sigurno vježbati?

Nemojte se prenaprezati na početku. Vježbajte dva puta tjedno po 20 minuta i svakog tjedna produljujte trajanje vježbanja i učestalost.

Vježbajte kod kuće, pa ćete uštedjeti vrijeme i izbjeći "nisam imala vremena otići do fitness centra" izgovor.

Krenite polako i pokušajte zadržati motivaciju, učinite to birajući načine vježbanja koji vama najbolje odgovara (fitness, trčanje, brzo hodanje, aerobic, tae-bo, plivanje, grupni sportovi...)

Pokušajte stalno uvoditi inovacije (nove vježbe) u svoj plan vježbanja, barem svakih 4 tjedna.

Svakih 8-12 tjedana u potpunosti promijenite plan vježbanja, možda čak i aktivnosti ako vam ova dosadi.

Svakih tri mjeseca uzmite tjedan dana "slobodno" bez vježbanja.

Pripazite na signale prenaprezanja: gubitak apetita, prestanak napredovanja u vježbanju, ekstreman umor i učestalost ozljeda.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije