Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kako ublažiti bolove u mišićima nakon vježbanja?

Kako ublažiti bolove u mišićima nakon vježbanja?

Kako ublažiti bolove u mišićima nakon vježbanja?
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 25.05.2015.
  • Broj pregleda: 482
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Svaki put kada vježbate, na vašim mišićima se stvore mali ožiljci koji su zapravo glavni uzročnici bolova. Nakon što se vaše tijelo oporavi od ožiljaka, postajete jači, brži i vitkiji. No, ako ćete mišiće prekomjerno istezati i naprezati, narušavate taj prirodni proces oporavka mišićnog tkiva i povećanja mišićne mase.

Svoje mišiće zamislite kao dio tkanine koju držite ispred sebe objema rukama. Kada biste tu tkaninu rastezali u jednom trenutku više ne biste jer bi počela pucati. Nažalost, većina ljudi, koji redovito vježbaju, ne znaju kako potaknuti prirodan proces oporavka mišića. Kada se svojim mišićima ne posvetite kako treba, čak i mala ozljeda može predstavljati problem.

Kako ćete znati trebate li posvetiti dodatnu pažnju mišićima ili ne? Tipično, bol će biti oštra, intenzivna i lokalizirana na specifičnom području. Bolovi će sigurno biti blaži kada se dobro odmorite, ali ćete svejedno osjećati napetost. Donosimo vam nekoliko savjeta koji će vam pomoći da ublažite bolove u mišićima i ubrzate njihov oporavak.

Podignite, stavite kompresijski zavoj i hladni oblog

Što prije podignete mišiće iznad razine srca, stavite kompresijski zavoj i hladni oblog, to bolje. Sve ovo će pomoći u ublažavanju upale. Hladni oblog držite svakih sat vremena po 15 minuta iduća 24 sata. Nastavite podizati mišiće iznad razine srca kako biste ubrzali oporavak. Pričekajte najmanje tjedan dana prije nego što prestanete s ovim postupcima.

Nemojte uzimati lijekove protiv bolova

Ako ništa drugo, te bolove sigurno možete podnijeti. Lijekovi protiv bolova vam neće pomoći. Oni će narušiti prirodan proces oporavka mišića, njihovu regeneraciju i rast. Ako već uzimate lijekove protiv bolova, uvijek pratite upute na deklaraciji.

Obratite pažnju na modrice

Ako ste primijetili modricu na dijelu tijela gdje vas boli mišić, onda te bolove možete smatrati relativno ozbiljnima. Modrice nastaju kada je mišićno tkivo toliko oštećeno da iznutra krvari. To je siguran pokazatelj da trebate potražiti liječničku pomoć. Također, ako je oštećenje nastalo dublje u mišićnom tkivu, možda će trebati čak i do nekoliko dana da na površini kože primijetite modricu.

Nemojte se istezati

Ili barem nemojte to raditi odmah. Istezanje oštećenog mišića će samo uzrokovati dodatna oštećenja i stvari učiniti još gorima. Prvo mišićima dajte malo vremena da se oporave, a tek onda odradite istezanje. Ako je oštećenje blago, a najvjerojatnije i jest, možete lagano istezati mišiće idućih nekoliko dana. Tijekom istezanja biste trebali osjećati bolove, ali oni bi trebali biti ugodni. Ako bolovi postaju nelagodni, odmah prestanite s istezanjem.

Usporite

Ovisno o tome koliko je oštećenje ozbiljno, možda ćete trebati napraviti pauzu nekoliko dana ili tjedana i u to vrijeme odmarati. Nemojte nikada nastavljati s programom vježbanja u trenucima kada osjećate intenzivne bolove u mišićima. Mišići vas ne bi smjeli boljeti. Ako vas bole, trebate prestati vježbati na neko vrijeme ili barem smanjiti intenzitet vježbanja.

Razmislite o tome što je pošlo po krivu

Dok god bolovi u mišićima nisu posljedica pada ili udarca, trebat ćete posvetiti pažnju tome da otkrijete koji je uzrok. Možda mišići nisu jednako razvijeni i snažni. Primjerice, trkači često osjećaju bolove na području stražnje strane nogu jer mišići stražnjice nisu dovoljno razvijeni. Kako god da vježbate, trebate raditi na tome da razvijate sve mišiće.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije