Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kardio vježbe i vaš mozak

Kardio vježbe i vaš mozak

Kardio vježbe i vaš mozak
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 22.07.2013.
  • Broj pregleda: 412
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kardiovaskularne vježbe su vježbe aerobnog tipa. Osim za jačanje kardiovaskularnog sustava i mršavljenje, one su odlične i za vaš mozak. Poboljšanje cirkulacije će dovesti više krvi u mozak i opskrbit će ga kisikom i glukozom, što mu je potrebno za normalno funkcioniranje.

Svako pokretanje mišića će potaknuti oslobađanje različitih hormona koji djeluju na mozak. Ti hormoni utječu na rast stanica mozga, reguliranje raspoloženja i poboljšanje koncentracije.

Kardio vježbama se oslobađaju ključni hormoni:

  • serotonin koji poboljšava raspoloženje
  • dopamin poboljšava koncentraciju i pamćenje
  • noepinofren pozitivno utječe na pozornost, percepciju, motivaciju i seksualnu uzbuđenost.

Ako vježbate svakodnevno, oslobađanje hormona i poboljšanje cirkulacije će potaknuti rast mozga. U jednom istraživanju su znanstvenici ustanovili da vježbanje od 1 sat, tri puta tjedno u razdoblju od 6 mjeseci potiče rast hipokampusa, dijela mozga koji je zaslužan za pamćenje i učenje.

Produktivnost

Osobe koje svakodnevno vježbaju pokazuju čak 23% veću produktivnost. Vježbanje djeluje kao šalica kave. Srce počinje brže raditi, poboljšava se cirkulacija, tijelo se ispunjava energijom, a vaše misli postaju jasnije. Samo 30 minuta lagane vožnje biciklom će poboljšati koncentraciju, koja će biti na visokoj razini idućih 60 minuta.

Pamćenje

Ako vam ne ide pamćenje imena, ostavite igre kao što je sudoku i počnite vježbati. U jednom istraživanju se pokazalo da žene test pamćenja riješe čak 20% bolje nakon trčanja.

Intenzitet vježbanja je također važan. Znanstvenici su ustanovili da se pamćenje informacija poboljšava za 20% nakon intenzivne tjelovježbe.

Stres

Znanstvenici su dokazali da redovita tjelovježba značajno smanjuje razinu stresa.  Samo 20 minuta vožnje bicikla će poboljšati vaše raspoloženje. Najbolje od svega je da će to dobro raspoloženje trajati idućih 12 sati.

Tijekom vježbanja dolazi do rasta novih stanica u mozgu. One će pomoći mozgu da se nose sa stresom. Drugim riječima, vaš mozak će se bolje nositi sa svakom stresnom situacijom ako redovito vježbate.

Komunikacija

Znanstvenici su otkrili da su osobe, koje redovito vježbaju, znatno vještije u svakodnevnoj komunikaciji na poslovnom i privatnom planu.

Nakon samo nekoliko mjeseci redovitog vježbanja, osjećat ćete se samouvjerenije, što će voditi uspješnijoj komunikaciji koja uključuje postizanje kompromisa, ugovaranje poslova, pregovaranje i slično. Osim bolje komunikacije, osobe koje redovito vježbaju lakše i brže donose najbolje moguće odluke.

Raspoloženje

Zaboravite na antidepresive i počnite vježbati. Znanstvenici su dokazali da tjelovježba smanjuje rizik od nastanka depresije i učestalost naglih promjena raspoloženja.

Tjelovježbom će se oslobađati hormoni koji potiču dobro raspoloženje (endorfin, serotonin). Samopouzdanje ima veliku ulogu u određivanju raspoloženja. Vježbanjem ćete poboljšati svoj izgled, osjećat ćete se samouvjerenije, a u konačnici ćete biti bolje raspoloženi.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije