Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kućno vježbanje

Kućno vježbanje

Kućno vježbanje
  • Objavljeno: Četvrtak, 19.03.2009.
  • Broj pregleda: 2.411
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Muči vas stara priča - prezaposleni ste pa nemate vremena za odlaske u fitness centre i teretane, a kod kuće se teško motivirate za solo vježbanje. Osim toga, ni prostor koji zauzimaju razne sprave nije lako naći u standardno malim i natrpanim stanovima.

Pojam kućne gimnastike najčešće je vezan za sobni bicikl, suho veslo, trake za trčanje, bench u raznim izvođenjima, platformu za step-aerobik, podlogu za slide i sl. Sobni bicikl može stajati u nekom kutku pa ga tek malo treba odmaknuti od zida dok vježbate, a sprava za suho veslanje i platforma za step-aerobik mogu se spremiti pod krevet. "Čarobne" sprave iz TV prodaje koje obećavaju vitku liniju "bez imalo muke" uglavnom ne preporučujemo.

Kako je kod vježbanja ustrajnost i redovitost važnija nego vrsta vježbanja, odmah odustanite od aktivnosti koje su vam dosadne već pri prvom vežbanju. Zato ne kupujte sprave napamet, nego ih sve isprobajte kod prijatelja ili u fitness centru pa odaberite onu koja vam je najzanimljivija, odnosno, s kojom je vjerojatnost da ćete redovno vježbati najveća.

Pri donošenju odluke o vrsti vježbanja i spravi/spravama koje ćete kupiti, osim općeg zdravstvenog stanja i eventualnih liječničkih uputstava i ograničenja, važno je znati što želite postići vježbanjem: povećati mišićnu masu, smršaviti, podići kondiciju, riješiti se stresa ili nešto peto.

Ako ste ranije išli u teretanu ili na druge aktivnosti, vjerojatno puno znate o zagrijavanju, pravilnom disanju i količini opterećenja koja odgovara vašoj trenutnoj kondiciji i zdravlju.

Ali, ako ste godinama glumili '"couch potato" i sad biste odjednom vježbali, prvo treba odabrati vrstu vježbanja i mjesec-dva vježbati u grupi, pod nadzorom profesionalnog trenera. Imate li viška novca, treneri dolaze i kući - brzo ćete sve naučiti, a trener će izraditi program prilagođen vašem dobu, sklonostima i potrebama.

Općenito, doktori prosječno zdravim osobama preporučuju bilo koju aerobnu aktivnost, jer se njima postiže najviše pozitivnih efekata: smanjuje se nivo stresa, angažiraju se veliki mišići, troši se dosta kalorija, poboljšava stanje i kapacitet kardiovaskularnog sustava (povećava se broj otkucaja srca, krv brže struji pa kardiovaskularni sustav bolje snabdjeva čitavo tijelo kisikom). U aerobne aktivnosti koje možete obavljati kod kuće spadaju: vožnja bicikla, veslanje, preskakanje konopca (korisno i jeftino - pokušajte 2-3 puta tjedno preskakati konopac 5-10 minuta, a ako živite u stanu na katu, vježbajte u pristojno doba), trčanje na mjestu, ples, sve vrste aerobika te djelimično pilates.

Ako svakodnevno kombinirate polusatno hodanje sa vježbanjem u stanu 2-3 puta tjedno po pola sata-sat, korist za fizičko i psihičko zdravlje je neprocjenjiva.

Poboljšanje psihičkog i fizičkog zdravlja postići ćete najbolje ako kombinirate aerobne aktivnosti i meditativno-relaksirajuće tehnike.

Sobni bicikl ili traka za trčanje zauzimaju tek jedan kutak, a ne treba puno prostora ni dok vježbate.

Cijena sprava također nije sitnica, ali je dugoročno prednost, jer ćete vježbanjem kod kuće uštediti mjesečnu cijenu vežbanja u fitness centru i cijenu trenera.

Ipak, odlazak uključuje druženje i piće poslije treninga pa predstavlja i psihičko opuštanje. Ali, sve ovo je u redu ako imate vremena, a predstavlja dodatni stres ako vas kod kuće čeka tona neobavljenog posla ili ako poslije treninga do 2 u noći nadoknađujete vrijeme izgubljeno treningom.

Želite li povećati mišićnu masu, vježbat ćete sa utezima: kućne mini-teretane zapravo su ležeće i sjedeće varijacije bencha sa utezima i dodacima za aktiviranje različitih skupina mišića. Ovakvim spravama posljednjih godina bitno su pale cijene, ali još uvijek su u grupi najskuplje opreme za kućno vježbanje. Nedostatak im je što su uglavnom velike i teške, zauzimaju dosta prostora, traže dosta slobodnog okolnog prostora da bi se moglo pravilno vježbati, a vježbanje i brzo dosadi.

Multifunkcionalna platforma osim kao osnova za klasični, ravni step-aerobik, može poslužiti i kao kosa platforma, podnožje za pilates loptu i kao sprava za stretching i održavanje ravnoteže.

Aerobik je savršen za kućno vježbanje - može se raditi i bez sprava, sa ili bez muzike. Kako je popis aerobik vježbi dugačak, uz svakodnevno drugačije vježbe i glazbu teško može dosaditi. Imate li problem sa motivacijom, pokušajte vježbati u društvu ukućana ili prijatelja.

Posebno se preporučuje Step aerobik (vježba se na jeftinim plastičnim platformama koje izgledaju poput stepenice). U našim prodavaonicama se već mogu kupiti složenije platforme, za kombinaciju step-aerobika, strechinga i vježbanja na pilates lopti. Pogodne su i za početnike i za ljude u kondiciji. Iako prve vježbe treba naučiti uz trenera, za razbijanje dosade novim vježbama poslužit će knjige i video/dvd.

Iako mnogi prednošću smatraju vježbanje uz televizor ili razgovor s ukućanima, pokušajte vježbati samo uz glazbu. Koncentriranjem isključivo na glazbu i fizičku aktivnost postići ćete znatno bolju fizičku, ali i psihičku relaksiranost.

Ako ne živite sami, s ukućanima se trebate unaprijed dogovoriti da ste u vrijeme vježbanja nedostupni svima njima.

Joga, pilates i sve kombinacije mentalnog i fizičkog vježbanja preporučuju se svima koji žele smanjiti razinu stresa, a isti efekt se može postići kombinacijom redovitih aerobnih aktivnosti i 10-15 minuta dnevno primjenom neke od metoda relaksacije - autogeni trening, meditacija...

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije