Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Pijete li dovoljno vode za vrijeme vježbanja

Pijete li dovoljno vode za vrijeme vježbanja

Pijete li dovoljno vode za vrijeme vježbanja
  • Objavljeno: Četvrtak, 25.10.2007.
  • Broj pregleda: 3.206
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Hidratacija i vježbanje

Hidracija organizma, odnosno pravilan unos vode u organizam, toliko je esencijalna za život da o tome uopće nema dvojbe. No potrebnu količinu tekućine nije lako procijeniti, osobito ako se bavimo redovitom tjelesnom aktivnošću, bilo kao sportaš ili rekreativac, kada su nam individualne potrebe izvan standarda.

Rano prepoznavanje poremećaja zbog manjka tekućine i elektrolita u organizmu ili sasvim izostaje u ranijim fazama ili navodi na pogrešne zaključke. Vježbači često ne piju dovoljno tekućine ili čak uopće ne piju niti za vrijeme duljih treninga. Jedno novije istraživanje pokazuje kako je nedovoljan unos tekućine to izraženiji što su vježbači stariji. Dovoljan unos tekućine za vrijeme vježbanja kao i prije i poslije vježbanja nužan je za postizanje optimalnih rezultata i za prevenciju dehidracije sa svim potencijalnim zdravstvenim posljedicama.

Tjelesne tekućine obavljaju različite funkcije kao što su:

  • tekućina u krvi prenosi glukozu i kisik u radne mišiće i odnosi metaboličke nusproizvode
  • tekućina u urinu uklanja iz tijela otpadne tvari metabolizma
  • tekućina u znoju odvodi toplinu kroz kožu.
Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije