Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Pilates - sklad tijela i uma

Pilates - sklad tijela i uma

Pilates - sklad tijela i uma
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 27.04.2009.
  • Broj pregleda: 2.434
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

o pilatesu

Pilates je sve popularnija metoda vježbanja, koja međusobno kombinuje blagotvorne tehnike opuštanja i sportsko-rekreacijske aktivnosti. Iako ima dugu i uspješnu tradiciju, širom svijeta je postao popularan u poslednjih pet godina. Pilates je metoda vježbanja kojom se dubinski tretiraju mišići, a temelj mu je povezanost tijela i uma. Način na koji se izvodi ova tjelovježba najviše liči na yogu.

Pilates podrazumijeva program vježbi laganog do srednjeg inteziteta sa niskom potrošnjom energije, pomaže u postizanju fizičke i psihičke ravnoteže, kao i bolje koncentracije. Tijelo postaje više gipko, muskulatura čvršća, a zahvaljujući pravilnom disanju povećava se i kapacitet pluća i poboljšava cirkulacija. Ovaj vid vježbe posebno se preporučuje trudnicama, jer im pomaže da nauče pravilno disati i da se nakon poroda brže i lakše vrate u prethodnu tjelesnu težinu. Način vježbanja temelji se na holističkom pristupu.

Pilates objedinjuje oko 500 vježbi koje usklađuju tjelesne pokrete i disanje tretirajući ljudski organizam kao nerazdvojnu cjelinu. Sve se vježbe izvode vrlo lagano i bez naglih pokreta. Treba naglasiti da se kod ovakvog načina tjelovježbe mišićni volumen ne pojačava, već postaje elastičan, vretenast i gibak.

Postoje dvije varijante pilates vježbi: fitness pilates i rehabilitacijski pilates.

Fitnes pilates se preporučuje za poboljšanje tjelesne forme, odnosno zdravlja, kao i u toku sportskih priprema, dok se rehabilitacijski pilates prakticira nakon različitih tjelesnih ozljeda.

Rehabilitacijski fitnes mora nadgledati stručnjak. Za laganije vježbe i istezanje potrebna je ravna površina, a za kompletniju tjelovježbu sprave za istezanje i naprave kojima se vježba gravitacija. Pilates treba prakticirati kontinuirano, tri do četiri puta tjedno, u trajanju od pola sata.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije