Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Svi faktori vitkosti

Svi faktori vitkosti

Svi faktori vitkosti
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 14.10.2013.
  • Broj pregleda: 693
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Jednostavno rečeno, vitkost je sposobnost tijela da se suoči sa svakidašnjim tjelesnim naporima. Iako ju često povezujemo s idealnom tjelesnom težinom, vitkost je puno više od toga. Nju određuju različiti faktori.

Postotak masti

Ovo je postotak ukupne tjelesne težine koja je sačinjena od masti. 10 do 14% masti se smatra dobrim za muškarce, a 14 do 18% masti za žene. Osim ako ste trener ili profesionalni sportaš, postotak masti treba ostati unutar ovih granica.

Prenizak postotak masti može uzrokovati probleme s razvojem tijela, anemiju ili poremećaje u menstrualnom ciklusu. S druge strane, previsok postotak masti uzrokuje pretilost i značajno otežava svakodnevne tjelesne aktivnosti. Koliko god kilograma da imate, obratite pažnju na to da je postotak masti unutar ovih granica.

Aerobna izdržljivost

Ova izdržljivost pokazuje koliko brzo tijelo propušta kisik. Pokazatelj dobre aerobne izdržljivosti je smanjen broj otkucaja srca, čak i u fazama intenzivnijeg tjelesnog napora.

Drugi pokazatelj je brz oporavak nakon aerobne aktivnosti. Kako biste povećali svoju izdržljivost, postupno povećavajte intenzitet vježbanja.

Postotak mišića

Kao što treba određen postotak masti, tijelo treba određen postotak mišića kako bi ostalo zdravo. Idealan postotak mišića ovisi o osobi, ali svima je potreban određen postotak kako bismo obavljali svakodnevne fizičke aktivnosti.

Nakon dobi od 30 godina, postotak mišićne mase počinje opadati. Zato su nam potrebni treninzi snage. Mišići štite organe i održavaju pravilno držanje kralježnice. Kako bi starenje bilo graciozno, održavajte postotak mišićne mase što većim.

Fleksibilnost

Ne mislimo na izvođenje čudesnih poza, već na nesmetano obavljanje raznih pokreta tijela. Važno je istezati mišiće nakon vježbanja kako bi ubrzali njihov oporavak i osigurali dotok hranjivih tvari.

Održavanje tijela fleksibilnim će smanjiti rizik od nastanka ozljeda tijekom vježbanja i starenje uz manji broj komplikacija.

Snaga

Snaga je sposobnost korištenja mišića do određene mjere. Postoje različiti oblici snage, a svi se temelje na tome da smo sposobni pokretati stvari oko nas. Starenjem gubimo mišiće i snagu koji štite tijelo.

Treninzi snage su važni u jednakoj mjeri kao i aerobni treninzi. Povećanje snage će usporiti proces starenja.

Statička ravnoteža

Ovo je sposobnost tijela da održi jedan položaj određeno vrijeme. Kod održavanja statičke ravnoteže, koristimo manje mišićne skupine koji štite zdravlje zglobova i pospješuju njihovu funkciju.

Osoba, koja ima dobro razvijenu statičku ravnotežu, ima manji rizik od nastanka ozljeda tijekom vježbanja.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za detoksikaciju

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije