Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Vježbe snage za mišiće ramenog pojasa

Vježbe snage za mišiće ramenog pojasa

Vježbe snage za mišiće ramenog pojasa
  • Objavljeno: Srijeda, 05.10.2011.
  • Broj pregleda: 9.156
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Rameni pojas

Rameni pojas i ruke imaju posebnu funkciju pri kretanju i održavanju ravnoteže. S obzirom na to da rameni pojas spaja gornje udove s trupom, daje oslonac nadlaktici i cijelom gornjem udu te omogućuje gibljivost ruku, valja jačati i održavati aktivnost pripadajućih mišića kao i mišića nadlaktice koji također sudjeluju u učvršćivanju ramena. Ne treba zaboraviti da su zbog važne uloge u svakodnevnom životu (podizanje, nošenje, odlaganje, povlačenje, odguravanje, pridržavanje, oslanjanje, držanje...) mišići ramena, ramenog pojasa i nadlaktice najviše izloženi opterećenju, zbog čega se povećava mogućnost ozljeđivanja i nastanka strukturalnih promjena koje uzrokuju bol.

Mišići ramena

Mišići ramenog pojasa obavijaju rameni zglob čime je znatno ojačan, a istodobno slobodan pa su u njemu moguće najopsežnije kretnje. Povezuju kosti ramenog pojasa i nadlaktičnu kost. Najvažniji je m. deltoideus, trokutasti mišić koji daje ramenu oblinu, a povezuje ključnu kost i lopaticu s nadlakticom. Ima tri glavna funkcionalna dijela: prednji - pokreće nadlakticu prema naprijed i rotira je unutra; srednji - najširi i glavni kod podizanja ruke u odručenje do vodoravnog položaja; stražnji - pokreće nadlakticu prema natrag i rotira je prema van. Kad se istodobno kontrahiraju sva tri dijela, djeluje kao snažan odmicač nadlaktice. Sljedećih pet mišića (m. subscapularis, m. supraspinatus, m. infraspinatus, m. teres major, m. teres minor) pokriva prednju i stražnju stranu lopatice, pomaže m. deltoideusu i sudjeluje u učvršćivanju ramenog zgloba.

Mišići gornjeg dijela leđa

Sljedeća skupina mišića po položaju pripada leđnim mišićima, a po djelovanju ramenu i ramenom zglobu. M. trapezius - širok i plosnat mišić koji pokriva zatiljak, stražnju stranu vrata i gornji dio leđa, vuče ramena natrag i prema sredini, približava lopatice kralježnici i osigurava uspravan stav. Gornji dio sprječava spuštanje ramena pod opterećenjem (npr. nošenje torbe), srednji dio približava lopatice kralježnici, a donji povlači ramena dolje i prema sredini. M. latissimus dorsi prekriva donji dio leđa, a funkcija mu je primicanje nadlaktice tijelu i rotacija prema unutra (omogućuje puzanje). M. levator scapulae spaja vratni dio kralježnice i gornji dio lopatice, podižući je prema gore i sredini. M. rhomboideus je smješten ispod m. trapeziusa, a veže kralježnicu i lopaticu. Povlači lopaticu gore i prema kralježnici pa je važan kod ispravna držanja ramena.

Mišići nadlaktice

Najsnažniji mišić prednje skupine je M. biceps brachii koji povezuje lopaticu i podlakticu te služi kao pregibač podlaktice i podizač nadlaktice prema naprijed. Stražnju skupinu čini m. triceps brachii koji povezuje lopaticu s podlakticom. Najjači je ispružač podlaktice i važan je kod učvršćivanja lakatnog zgloba.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije