Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zašto trebamo trčati bosi?

Zašto trebamo trčati bosi?

Zašto trebamo trčati bosi?
  • Objavljeno: Subota, 22.03.2014.
  • Broj pregleda: 188
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Trčanje je čovjeku potpuno prirodna aktivnost, ali nije trčanje u obući. Trčanje bosih nogu možete shvatiti kao nešto neobično, ali definitivno vrijedno isprobavanja.

Važno je da pronađete površinu pogodnu za trčanje bez obuće kako se ne biste ozlijedili, primjerice, porezali od staklo ili oštro kamenje. Ako ste udaljeni od površine pogodne za trčanje bosih nogu, obujte tenisice i izujte se kada dođete tamo.

Ako patite od bilo kakvih bolesti, nemojte uopće počinjati s trčanjem prije nego što se posavjetujete s liječnikom.

Povezanost s prirodom

Kada trčimo bosi, postajemo ono što smo bili prije nekoliko tisuća godina. Postajemo povezani s prirodom. Osjetit ćete teksturu i vlažnost tla. Trčanje bosih nogu će dati jednu potpuno novu dimenziju vašem iskustvu trčanja.

Lakše noge

Kada trčite bez obuće, vaša stopala neće biti sputana. Ona neće naticati i ništa vas neće žuljati. Trčanje će vam djelovati lakše, kao i vaša stopala i noge. Trčat ćete lakše i lakše ćete se dočekati na noge.

Dočekat ćete se na prednju stranu stopala

Osobe, koje trče u posebnim tenisicama, obično se dočekaju na peti. To povećava pritisak na vaše stopalo. Trebali biste se dočekati na prednju stranu stopala. To je teško procijeniti dok ste u tenisicama, ali kada ste bosi odmah uočavate dočekujete li se pravilno ili ne.

Bolje držanje

Kada trčite bosi budite svoj instinkt. Tijelo će zauzeti pravilan stav i trčat ćete onako kako zapravo i treba. Probajte trčati bosi i sigurno ćete primijetiti razliku u držanju, u odnosu na to kada trčite u obući.

Manji pritisak na zglobove

Istraživanja su pokazala da trčanje bez obuće stvara manji pritisak na stopala, čak i kada ga usporedite s trčanjem u jako skupim i kvalitetnim tenisicama. Kada trčite u tenisicama, tjelesnu težinu oslanjate na zglobove. No, dok trčite bosi, tjelesnu težinu ćete ravnomjerno rasporediti jer će tijelo biti u pravilnom položaju i vaš korak će biti lakši.

Zdravija stopala

Trčanje bez obuće smanjuje rizik od nastanka ravnih stopala. Obuća drži stopala u neprirodnom položaju. Što ste češće bosi, to će mišići stopala ojačati. Stopala neće biti u opuštenom stanju, kao što su u obući, što i jest cilj.

Stimulacija živaca u stopalima

U stopalima se nalaze završeci živaca različitih dijelova tijela. Trčanjem bez obuće ćete stimulirati različite točke stopala, što će imati pozitivno djelovanje na vaše unutarnje organe. Možete ovo shvatiti kao prirodnu refleksoterapiju.

Komentari

Najnovije

Najčitanije