Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Suplementi za kroničnu bol

Suplementi za kroničnu bol

Suplementi za kroničnu bol
  • Objavljeno: Utorak, 27.08.2013.
  • Broj pregleda: 363
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Kategorija: Treća dob

Mogu li vam suplementi pomoći u borbi protiv kronične boli? Stručnjaci ističu da su suplementi dobar izbor jer uzrokuju manje nuspojava, u odnosu na tradicionalne lijekove.

Protuupalne biljke i začini

Kronična upala u tijelu pogoršava simptome raznih bolesti te može uzrokovati kroničnu bol. Protuupalni lijekovi kao što su aspirin i ibuprofen imaju odličan učinak jer blokiraju enzime koji uzrokuju oticanje i bol.

Postoje alternativni lijekovi koji imaju slično djelovanje. Najboljima su se pokazali kurkuma, zeleni čaj, đumbir i ružmarin.

Stručnjaci ističu da je kurkuma odličan izbor. Mnoge osobe, koje pate od artritisa, osjećaju značajno smanjenje simptoma nakon nekoliko tjedana konzumiranja kurkume.

Ovi suplementi također mogu uzrokovati neke nuspojave kao što su krvarenje i problemi s probavom. Ali, nuspojave su manje ozbiljne i opasne u odnosu na tradicionalne lijekove. Stručnjaci ističu da se prije početka uzimanja bilo kojeg suplementa posavjetujete s liječnikom.

Riblje ulje

Riblje ulje smanjuje upalu i bol uzrokovanu kroničnim stanjima. Preporučena dnevna doza je 2 do 4 grama. I dok su dostupni suplementi omega 3 masnih kiselina, riblje ulje se pokazalo učinkovitijim.

Omega 3 masne kiseline mogu uzimati gotovo sve osobe, naročito ako pate od kronične boli. Omega 3 masne kiseline će ublažiti glavobolje, bolove u leđima i simptome autoimunih bolesti, kao što je reumatoidni artritis.

Riblje ulje će pospješiti djelovanje lijekova protiv bolova, a također se može uzimati s ostalim vrstama suplemenata (kurkuma, đumbir). Prije svega, posavjetujte s liječnikom.

Vitamin D

Brojna istraživanja su pokazala da vitamin D smanjuje razinu kronične boli. Svakako biste se trebali posavjetovati s liječnikom i provjeriti razinu vitamina D u tijelu jer velik broj ljudi pati od manjka vitamina D.

Jednim istraživanjem se dokazalo da osobe, koje pate od manjka vitamina D, imaju izraženije simptome kroničnih bolesti i povećani rizik od nastanka kronične upale.

Kapsaicin

Dolazi iz ljute paprike i može ublažiti bol kada se nanese na kožu. Istraživanja su pokazala da ublažava simptome reumatoidnog artritisa, osteoartritisa i psorijaze. Stručnjaci ističu da budete oprezni. U prvih nekoliko dana uzimanja kapsaicina simptomi bolesti se mogu pogoršati prije nego primijetite prvo olakšanje. Također postoji rizik od nastanka iritacije kože. Dobro operite ruke nakon nanošenja kapsaicina. Ne dirajte oči ni osjetljiva područja prije nego operete ruke.

Glukozamin sulfat

Kada su u pitanju bolovi u zglobovima, glukozamin sulfat se pokazao najuspješnijim. Istraživanja su pokazala da suplementi mogu ublažiti simptome osteoartritisa. Glukozamin se najčešće kombinira s kondroitinom pa je djelovanje još bolje.

Osim što ublažava simptome, istraživanja su pokazala da glukozamin sulfat usporava pogoršanje osteoartiritisa.

Magnezij

Neka istraživanja su pokazala da uspješno ublažava simptome migrena i bolova u mišićima. Također postoje istraživanja koja upućuju da manjak magnezija u tijelu uzrokuje probleme s vidom.

Magnezijem su bogate sjemenke suncokreta i bundeve, a većina ljudi ih ne konzumira svakodnevno. Učestala konzumacija alkohola povećava rizik od nastanka manjka magnezija u tijelu.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije