Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Vježbajte bez obzira na godine

Vježbajte bez obzira na godine

Vježbajte bez obzira na godine
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 23.08.2010.
  • Broj pregleda: 1.348
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Kategorija: Treća dob

Vježbe protiv starenja uključuju tri osnovna dijela:

   1. Istezanje - poboljšava fleksibilnost i balans, smanjuje ozljede, ublažava bolove
   2. Aerobne vježbe - uključujući i zagrijavanje, povećavaju rad srca i kapacitet pluća
   3. Anaerobne vježbe - povećavaju snagu i oslobađaju ključne hormone protiv starenja: inzulin, glukagon, ljudski hormon rasta (HGH), proinzulin i testosteron.

Vježbe disanja

Uzimanje vremena za provjeru disanja pomoći će spriječiti umor, smanjiti iritaciju i pomoći da ostanete usredotočeni. Ako je moguće zatvorite oči dok tri ili četiri puta sporo duboko udišete.

Joga vas podučava kako da udahne kroz nosnicu na jednoj strani, a zatim izdahnete na drugu, kako bi se omogućio bolji pristup autonomnom živčanom sustavu. Izdahnite polako kroz usta.

Prednosti vježbi disanja (5 minuta)

  • Poboljšava protok krvi u mozgu i glavnim organima
  • Uravnotežuje ph u krvi

Prednosti istezanja

Istezanje priprema tijelo za vježbanje. Također poboljšava ravnotežu između aktivnih reakcija (simpatičke) i smirujućih reakcija (parasimpatičke).

Prednosti aerobne tjelovježbe

Poboljšavaju odaziv inzulina i toleranciju na glukozu, koji su i važni čimbenici u sprečavanju inzulinske rezistencije i dijabetesa melitusa.

Prednosti anaerobnih vježbi

Anaerobne vježbe nastavljaju oslobađanje hormona rasta kada slijede aerobne vježbe. Porast HGH povećava razinu testosterona. Anaerobne vježba razvijaju mišiće, poboljšavaju sastav tijela, te povećavaju gustoću kosti i ukupnu snagu tijela. Za prvih 30 minuta tjelovježbe, HGH i razina testosterona se povećava. Anaerobno vježbanje povećava razinu tih hormona više od aerobnih vježbi.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije