Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zaštitite zdravlje kako starite

Zaštitite zdravlje kako starite

Zaštitite zdravlje kako starite
  • Objavljeno: Subota, 15.01.2011.
  • Broj pregleda: 3.516
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Kategorija: Treća dob

Godine ne moraju značiti i lošije zdravlje. Da biste ostali zdravi s godinama:

  • jedite zdravo
  • držite tijelo i um aktivnim
  • redovito odlazite na liječničke preglede
  • poduzmite korake kako bi spriječili nesreće


Zapamtite da nikada nije prekasno za zdrave promjene u vašem životu.

Fizička aktivnost vam može pomoći da:

  • smanjite rizik za dijabetes, bolesti srca, moždani udar, te rak
  • izbjegavate padove i druge ozljede
  • živite duže
  • spriječite depresiju


Osim toga, fizička aktivnost vam može vam pomoći da zadržite um oštrim.

Jedite zdravo

S godinama, možda nećete moći jesti sve namirnice koje ste nekada jeli. No, zdrava hrana je još uvijek važna, bez obzira na dob.

Evo nekoliko savjeta:

  • Odaberite puno voća i povrća u različitim bojama.
  • Pobrinite da su većina žitarica (kao što su riža i tjestenina) budu cjelovite žitarice.
  • Pijte mlijeko s niskim udjelom masti ili nemasno mlijeko.
  • Odaberite nemasno meso, perad, ribu, grah, jaja i orašaste plodove.
  • Klonite se trans masti i zasićenih masnoća, kolesterola, natrija (soli) i dodanog šećera.

Budite aktivni

Fizička aktivnost je jedna od najboljih stvari koje možete učiniti za svoje zdravlje. Ciljajte na 2 sata i 30 minuta tjedno umjerene aerobne aktivnosti, poput hodanja.

  • Da biste dobili najviše zdravstvene koristi, radite aerobne aktivnosti najmanje 10 minuta svaki dan.
  • Ako vam je teško biti aktivan više od 10 minuta odjednom, budite aktivni po 10 minuta nekoliko puta tijekom dana.
  • Radite vježbe jačanja i ravnoteže 2 dana u tjednu.
  • Ako imate zdravstvenih problema, budite aktivni koliko možete. Vaš liječnik može vam pomoći da odaberete najbolje aktivnosti.

Poduzmite korake kako bi spriječili ozljede

  • Radite vježbe za poboljšanje ravnoteže i snage.
  • Pitajte svog liječnika ili ljekarnika za lijekove koje uzimate. Neki lijekovi mogu vas omamiti.
  • Provjerite vid. Promijenite naočale ili kontaktne leće kada uočite promjene vida.
  • Pazite na promjene koje mogu utjecati na vožnju.
  • Starenje vas ne čini lošim vozačem. No, promjene koje dolaze sa starenjem mogu otežati sigurnu vožnju. Možete imati problema s noćnim vidom ili brzim reagiranjem.
  • Redovito provjeravajte vid i sluh.
  • Uvijek nosite pojas.
  • Krećite se ulicama koje znate.
Preuzmite CentarZdravlja vodič

Očistite organizam i osnažite tijelo ovim ukusnim juhama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije