Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

7 namirnica koje liječe hipotireozu!

7 namirnica koje liječe hipotireozu!

7 namirnica koje liječe hipotireozu!
  • Objavljeno: Četvrtak, 18.02.2016.
  • Broj pregleda: 5.899
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Najčešći simptomi hipotireoze su kronični umor, depresija i zatvor. Srećom, povećanjem unosa određenih namirnica možete poboljšati rad štitnjače, male žlijezde u obliku leptira koja se nalazi na području vrata i ima značajan utjecaj na zdravlje organizma.

Štitnjača oslobađa hormone koji reguliraju raspoloženje, metabolizam, razinu energije, tjelesnu temperaturu, srčani ritam i razinu krvnog tlaka. Do hipotireoze dolazi kada štitnjače ne oslobađa dovoljno hormona. Uravnotežena prehrana vam može pomoći, ali nije zamjena za propisanu terapiju.

Riba

Omega 3 masne kiseline u ribi kao što su tuna, sardine i losos mogu poboljšati rad štitnjače. Neliječena hipotireoza može povećati rizik od nastanka srčanih bolesti jer povisuje razinu lošeg (LDL) kolesterola. Omega 3 masne kiseline ovdje mogu pomoći jer smanjuju upalu, potiču rad imunološkog sustava i smanjuju rizik od srčanih bolesti. Riba je odličan izvor selena koji značajno utječe na rad štitnjače. Selen također može smanjiti kroničnu upalu u tijelu.

Orašasti plodovi

Orašasti plodovi su odličan izvor selena, pogotovo brazilski oraščići, macadmija oraščići i lješnjaci. Potiču rad štitnjače i ublažavaju simptome hipotireoze. No, nemojte pretjerivati s unosom orašastih plodova jer sadrže visok udio masti. Što se tiče brazilskih oraščića, dovoljno je da pojedete jedan ili dva, a kada su u pitanju drugi orašasti plodovi, pojedite porciju veličine šake.

Provjerite koji su najčešći simptomi bolesti štitnjače!

Cjelovite žitarice

Zatvor je jedan od najčešćih simptoma hipotireoze, a cjelovite žitarice sudjeluju u prevenciji zatvora. Njih pronalazimo u namirnicama kao što su pahuljice, kruh, riža i tjestenina. No, u sastavu tih namirnica se obično nalazi i visok udio vlakana koji mogu utjecati na proizvodnju hormona štitnjače. Neke osobe koje boluju od hipotireoze u potpunosti izbjegavaju cjelovite žitarice. Ako ste odlučili jesti ih, jedite ih nekoliko sati prije ili poslije uzimanja propisane terapije.

Svježe voće i povrće

Jedan od najranijih simptoma hipotireoze je debljanje. Niskokalorične namirnice, kao što su voće i povrće, su odličan izbor za sve koji vodu borbu sa suvišnim kilogramima. Povećajte unos borovnica, trešanja, batata i zelene paprike jer su ove namirnice odličan izvor antioksidanata koji smanjuju rizik od nastanka srčanih bolesti.

Osobe koje boluju od hipotireoze trebaju ograničiti unos kupusnjača (brokula, prokulice i kupus) na najviše 140 grama dnevno. Kupusnjače mogu narušiti sposobnost štitnjače da apsorbira jod koji je neophodan za njezino pravilno funkcioniranje.

Provjerite 7 simptoma manjka joda!

Morska trava

Morska trava je odličan izvor joda koji regulira proizvodnju i oslobađanje hormona štitnjače. Osim joda, morska trava je jako dobar izvor vlakana, kalcija, vitamina A, B, C, E i K. Ipak, s unosom joda nemojte pretjerivati jer previše joda može uzrokovati neželjene posljedice. Ako razmišljate o uzimanju suplemenata joda, svakako se posavjetujte s liječnikom.

Mliječni proizvodi

Istraživanja su pokazala da je manjak vitamina D povezan sa povećanim rizikom od nastanka Hashimotove bolesti, najčešćeg uzročnika hipotireoze. Obogaćeno mlijeko i mliječni proizvodi su jako dobar izvor vitamina D, kalcija, proteina i joda. Naročito dobrim se pokazao jogurt jer potiče rad probavnog sustava i smanjuje rizik od nastanka probavnih smetnji.

Grah

Grah je odličan izvor proteina, antioksidanata, složenih ugljikohidrata, vitamina i minerala. Također je jako dobar izvor vlakana koji sudjeluju u prevenciji zatvora. S unosom vlakana nemojte pretjerivati jer možete izazvati suprotan učinak. Preporučena dnevna doza vlakana je 20 do 35 grama dnevno.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije