Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Dunja čuva zdravlje i vitku liniju!

Dunja čuva zdravlje i vitku liniju!

Dunja čuva zdravlje i vitku liniju!
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 26.10.2015.
  • Broj pregleda: 452
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Dunja sadrži jako malo kalorija. Naime, 100 grama dunje sadrži tek 57 kalorija. U njenom sastavu pronalazimo veći udio antioksidanata nego u jabukama ili kruškama. Ovo voće je odličan izvor vlakana, minerala i vitamina.

Dunja je odličan izvor dijetalnih vlakana. Fitokemikalije, katehini i epikatehini, pomažu u prevenciji kancerogenih stanica i potiču oslobađanje toksina iz tijela. Redovitom konzumacijom dunje možete dramatično smanjiti rizik od nastanka bolesti i poremećaja probavnog sustava, i raka debelog crijeva. Tanini, koje pronalazimo u dunji, pomažu u regulaciji razine kolesterola i u održavanju zdrave tjelesne težine.

Dunja u svom sastavu ima nekoliko različitih ulja, kao što su furfural, limonen i linalol. Ta ulja su ono što dunji daje prepoznatljiv i jedinstven miris.

Zrela dunja je jako dobar izvor vitamina C. Naime, 100 grama dunje pruža oko 15 miligrama vitamina C. To je 25% preporučene dnevne doze. U tijelu je neophodan za borbu protiv slobodnih radikala. Potiče rad imunološkog sustava, smanjuje rizik od nastanka različitih infekcija i kronične upale.

Dunja je jako dobar izvor tijelu važnih minerala, kao što su željezo, kalij i magnezij. U njezinom sastavu pronalazimo i vitamine B kompleksa, tiamin, riboflavin i piridoksin.

Iako to još uvijek nije znanstveno dokazano, stručnjaci vjeruju da dunja ima odlična antialergijska i protuupalna svojstva. Ekstrakt sjemenki dunje može se koristiti za liječenje i ublažavanje atopijskog dermatitisa, a stručnjaci vrlo često preporučuju dunju osobama koje su sklone alergijskim reakcijama na hranu.

Dunja se jako rijetko jede sirova jer je njezin okus previše intenzivan, a tekstura gruba. Kuhanjem dunje se dobiva željena tekstura i okus, a istovremeno se zadržavaju spojevi koji potiču zdravlje cjelokupnog organizma.

Napravite sami domaći džem od dunja!

Dunja ima odlična protuupalna svojstva

Zahvaljujući visokom udjelu vitamina C, dunja može pomoći u prevenciji kronične upale i ublažiti simptome kroničnih bolesti. Plod i sjemenke se vrlo često koriste za liječenje atopijskog dermatitisa.

Potiče mršavljenje

S obzirom na nisku kalorijsku vrijednost, dunja može pomoći u postizanju i održavanju zdrave tjelesne težine. Sadrži malo masti, soli i kolesterola.

Ublažava probavne smetnje

Dunja je vrlo učinkovita u ublažavanju jutarnjih mučnina. Kada se pomiješa s medom, može pomoći u liječenju proljeva, zatvora i ublažavanju simptoma hemoroida.

Dunja ima odlična antioksidacijska svojstva

Zahvaljujući visokom udjelu polifenola, dunja će smanjiti razinu slobodnih radikala, štetnih spojeva koji povećavaju rizik od nastanka niza bolesti i ubrzavaju proces starenja.

Dunja ima odlična antivirusna svojstva

Istraživanja su pokazala da dunja može smanjiti rizik od nastanka gripe i prehlade. Ako pojedete dunju već kod prvih simptoma gripe i prehlade, možete dramatično smanjiti trajanje bolesti i ubrzati oporavak.

Dunja ima odlična antikancerogena svojstva

Antioksidanti u dunji smanjuju razinu slobodnih radikala i uništavaju kancerogene stanice. Zrnasti okus dunje je posljedica tanina, spojeva koji štite staničnu membranu od toksina i štetnih kemijskih spojeva.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Čarolija okusa na vašem blagdanskom stolu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije