Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zelene namirnice koje morate jesti!

Zelene namirnice koje morate jesti!

Zelene namirnice koje morate jesti!
  • Objavljeno: Četvrtak, 03.03.2016.
  • Broj pregleda: 2.099
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Zeleno povrće i voće tijelu pruža niz nutritivnih spojeva neophodnih za njegovo pravilno funkcioniranje i prevenciju niza bolesti i poremećaja. Svakodnevno biste trebali jesti veliku količinu svježeg i kuhanog povrća, i nešto manju količinu svježeg voća. Da bi rezultati bili još bolji, odaberite namirnice s najboljim nutritivnim svojstvima.

Jabuke

Ne dolaze samo u zelenoj boji, ali su svejedno savršene za poboljšanje zdravlja. Ne sadrže masti, kolesterol i sol, a sadrže niz nutritivno vrijednih spojeva. Odličan su izvor vlakana i pomažu u prevenciji pretilosti. Jabuke smanjuju razinu slobodnih radikala u tijelu, a istraživanja su pokazala da štite zdravlje srca i krvožilnog sustava.

Saznajte kako jednom jabukom dnevno postići vitkost!

Avokado

Bez obzira na to što sadrži visok udio masti, te masti su zdrave. Avokado je jako hranjiv i odličan je izvor vitamina K i folne kiseline. Jako je dobar izvor vitamina B6 i C. Potiče rad probavnog sustava, regulira razinu šećera u krvi, poboljšava zdravlje očiju i smanjuje rizik od nastanka pretilosti.

Provjerite zašto je avokado dobar za vitkost!

Prokulice

Jako su dobar izvor vitamina K, folne kiseline i željeza. Jedna šalica prokulica sadrži 130% preporučene dnevne vrijednosti vitamina C. Jako su dobar izvor vlakana, mangana, kalija, kolina i vitamina B kompleksa. Istraživanja su pokazala da prokulice smanjuju rizik od nastanka stanica raka i pomažu u prevenciji njihovog širenja.

Otkrijte zašto volimo prokulice!

Kelj

Kelj je odličan izvor antioksidanata. Zapravo, tek nekoliko namirnica sadrži više antioksidanata od kelja (rukola, listovi cikle, kupus, batat i sirovi češnjak). Kelj smanjuje razinu slobodnih radikala u tijelu i sudjeluje u prevenciji bolesti kao što su reumatoidni artritis, kardiovaskularne bolesti i dijabetes. Uz to što ima odlična antioksidacijska svojstva, kelj se pokazao odličnim u prevenciji širenja stanica raka, a također može poboljšati zdravlje urinarnog trakta.

Provjerite kako trebate pripremati kelj!

Pistacije

Odličan su izvor nutritivnih spojeva. Naročito su dobar izvor vlakana i proteina, a jedna porcija pistacija sadrži jednaku količinu kalija kao i banana. Pistacije smanjuju razinu lošeg kolesterola, povećavaju razinu dobrog kolesterola, a također imaju odlična antioksidacijska svojstva. Istraživanja su pokazala da pistacije mogu pomoći u prevenciji dijabetesa tipa 2. Odličan su izvor vitamina E koji štiti zdravlje kose i kože, a karotenoidi iz pistacija mogu smanjiti rizik od nastanka bolesti očiju.

Isprobajte mlijeko od pistacija i smanjite kolesterol i spriječite gubitak kose!

Špinat

Špinat je definitivno jedna od najzdravijih namirnica. Sadrži više nutritivnih spojeva nego kalorija i trebate ga uvrstiti u svakodnevnu prehranu. Najznačajnije prednosti špinata su:

  • odličan je izvor vitamina A, K, D i E
  • odličan je izvor omega 3 masnih kiselina
  • ima moćno antikancerogeno i protuupalno svojstvo
  • štiti zdravlje očiju
  • regulira pH vrijednost u tijelu.

Otkrijte zašto trebate jesti špinat!

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Dijabetes i prehrana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije