Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

13 najboljih savjeta za prestanak pušenja

13 najboljih savjeta za prestanak pušenja

13 najboljih savjeta za prestanak pušenja
  • Objavljeno: Petak, 13.02.2009.
  • Broj pregleda: 12.468
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

1. Znati zašto želite prestati

Znate da želite prestati, ali ne znate zašto? "Jer je loše za vas" nije dovoljno dobar razlog. Da biste bili motivirani, potreban Vam je moćan, osobni razlog za prekid. Možda želite zaštititi svoju obitelji od pasivnog pušenja. Možda Vas pomisao na karcinom pluća plaši. Ili možda želite izgledati i doimati se mlađe. Izaberite razlog koji je dovoljno jak da suzbije želju za cigaretama.

2. Ne donosite odluku iznenada

Ovo može biti primamljivo, bacanje cigareta i izjava da prestajete. Ali nije tako lako izvedivo. Među onima koji pokušavaju prestati pušiti bez terapije ili lijekova, 95% ne uspije. Razlog tome je što je pušenje ovisnost. Mozak ovisi o nikotinu. U odsutnosti nikotina simptomi krize će se pojačati.

3. Pokušajte zamjenskom terapijom

Kada prestajete pušiti, nikotin se povlači iz organizma što može dovesti do frustriranosti, depresije, uznemirenosti ili ljutnje. Žudnja za "samo jednim dimom" može biti nadmoćna. Zamjenska terapija može smanjiti ove osjećaje. Studije sugeriraju nikotinske žvakaće gume, pastile, flastere koji mogu povećati izglede za odvikavanje ako se koristi s intenzivnim bihevioralnim programom. Ali korištenje ovih proizvoda dok pušite, općenito se ne preporučuje.

4. Raspitajte se o lijekovima na recept

Da bi si olakšali prestanak pušenja bez upotrebe proizvoda koji sadrže nikotin, pitajte svog liječnika o lijekovima na recept. Postoje tablete koje smanjuju želju mijenjanjem područja mozga pogođenim nikotinskom krizom. Ova promjena također može pušenje učiniti neprivlačnim ako se ipak odlučite zapaliti cigaretu. Ostali lijekovi mogu pomoći kod smanjenja simptoma, kao što su depresija ili nemogućnost koncentracije.

5. Zatražite pomoć i potporu

Recite svojim prijateljima, obitelji i suradnicima da pokušavate prestati. Njihov ohrabrenje moglo bi Vam pomoći. Možete čak potražiti pomoć putem grupe potpore ili savjetnika za razgovor. Bihevioralna terapija je vrsta savjetovanja koje Vam pomaže identificirati problem i potaknuti Vas da ustrajete. Kombinirajte bihevioralnu terapiju sa zamjenskom terapijom ili lijekovima da pojačati izglede za uspjeh.

6. Oslobodite se stresa

Jedan od razloga zbog kojeg ljudi puše je taj što im nikotin pomaže da se opuste. Nakon što prestanete, bit će Vam potreban neki drugi način da se oslobodite stresa. Pokušajte redovitim odlascima na masažu, slušanjem opuštajuće glazbe ili učenja joge ili tai chia. Ako je moguće, izbjegavajte stresne situacije tijekom prvih nekoliko tjedana nakon prestanka pušenja.

7. Izbjegavajte alkohol i ostala iskušenja

Određene aktivnosti mogu pojačati Vašu želju za pušenjem. Alkohol je jedan od najčešćih, pa pokušajte piti manje kada prvi put prestajete pušiti. Ako je kava ono što Vas dovodi u iskušenje, pijte čaj nekoliko tjedana. A ako ste obično pušili nakon obroka, umjesto da pušite, operite zube nakon jela ili žvačite žvakaće gume.

8. Očistite kuću

Nakon što ste popušili zadnju cigaretu, riješite se svih upaljača i pepeljara. Operite odjeću da ne osjetite miris dima. Upotreba osvježivača pomoći će u oslobađanju Vašeg doma od poznatog mirisa. Vi ne želite vidjeti ili mirisati ništa što vas podsjeća na pušenje.

9. Probaj i pokušaj ponovno

To je vrlo uobičajeno. Mnogi pušači pokušaju nekoliko puta prije nego što se ostave cigareta zauvijek. Ispitajte emocije i okolnosti koje Vas dovode do ponovnog vraćanja pušenju. Koristite to kao priliku da potvrdite Vašu želju za odvikavanjem. Jednom kad ste odlučili da pokušate ponovno, pokušajte u roku od mjesec dana.

10. Pokrenite se

Fizička aktivnost može smanjiti nikotinsku želju i olakšati neke simptome. Kada želite posegnuti za cigaretom, odlučite se za neku fizičku aktivnost npr. lagani jogging. Čak i blaga vježba je korisna, kao što su šetanje psa ili rad u vrtu. Dodatno sagorijevanje kalorija će također spriječiti debljanje kada prestanete pušiti.

11. Jedite voće i povrće

Ne pokušavajte biti na dijeti dok prestajete pušiti - previše odricanja može dovesti do povrata cigaretama. Umjesto toga, usredotočite se na unos više voća, povrća i low-fat mliječnih proizvoda. Istraživanje koje je provelo sveučilište Duke kaže da ove namirnice djeluju na užasan okus cigareta. To Vam daje mogućnost da se borite protiv ovisnosti i u isto vrijeme se zdravije hranite.

12. Izaberite svoju nagradu

Osim na ogromne zdravstvene beneficije, jedna od prednosti prestanka pušenja je štednja novca. Nagradite se trošenjem tog novca na nešto zabavno.

13. Učinite to za svoje zdravlje

Postoji nešto bolje od novčane nagrade. Prestanak pušenja ima neposredne zdravstvene beneficije. Snižava vaš krvni tlak i smanjuje puls nakon samo 20 minuta. U roku od jednog dana razina kisika i ugljičnog monoksida u krvi vraća se u normalnu, a rizik od srčanog udara se smanjuje. Dugoročne koristi su smanjeni rizik za koronarne bolest srca, moždani udar, karcinom pluća i ostale karcinome.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za detoksikaciju

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije