Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Ayurvedska medicina

Ayurvedska medicina

Ayurvedska medicina
  • Objavljeno: Utorak, 08.07.2008.
  • Broj pregleda: 637
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Ayurveda je sustav liječenja koji se u Indiji primjenjuje više od 5.000 godina.

Ayurveda polazi od pretpostavke da uslijed stresova i nezdravog načina života dolazi do narušavanja zdravlja.

Tjelesne manifestacije bolesti pripisuju se neravnoteži triju temeljnih načela, zvanih doshe.

Vata tjera srce da kuca, krv da protiče, te potiče funkcije mozga i živaca.

Kapha je potencijalna energija, odgovorna za tjelesnu snagu i lubrikaciju tkiva.

Pitta se smatra posrednikom između vate i kaphe, upravlja metaboličkim procesima organizma, od probave do staničnih operacija.

Kada ova tri načela prestanu djelovati usklađeno, pojavljuje se bolest.

Praktičari Ayurvedske medicine propisuju različite precizne položaje tijela, zajedno s disanjem i medicinskim tehnikama. Kao pripomoć služe se ljekovitim biljem, masažnim uljima i prehranom s ciljem da se detoksicira sustav i dovede u ravnotežu.

Istraživanja su pokazala kako neke ayurvedske mješavine ljekovitog bilja mogu biti toksične pa je potrebno prije uporabe provjeriti sastav svakog lijeka.

Postoje neka opća uputstva za prehranu koja se savjetuju, a koja bi trebala doprinijeti ravnoteži duha i tijela.

  • Tijekom pripreme hrane trebala bi se koristiti samo nerafinirana ulja ili maslo.
  • Trebalo bi izbjegavati jako masnu hranu.
  • Ukoliko je moguće svako jutro na prazan želudac popiti jednu do dvije čaše vode na sobnoj temperaturi, najbolje s par kapi limuna.
  • Voće je zaseban obrok i neka prođe najmanje 30min prije konzumiranja bilo koje druge vrste hrane.
  • Obroci trebaju biti redoviti s najviše sat vremena odstupanja.
  • Jesti kuhanu hranu, a koliko je moguće izbjegavati prženu.
  • Trebalo bi piti čistu izvorsku vodu sobne temperature.
  • Trebalo bi piti za vrijeme obroka u malim gutljajima, a nakon obroka ne piti ništa najmanje dva sata.
  • Iza 19h izbjegavati hranu ili jesti samo voće, salatu i laganu juhu.
  • Kada se pod stresom, umorni, napeti, nervozni izbjegavajte unos hrane u organizam.
  • Za vrijeme bolesti trebalo bi pročišćavati organizam i što manje jesti.
  • Poslije obroka ne smijete spavati.

Komentari

Najnovije

Najčitanije