Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Bolovi u vratu i potiljku

Bolovi u vratu i potiljku

Bolovi u vratu i potiljku
  • Objavljeno: Utorak, 12.05.2009.
  • Broj pregleda: 6.765
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Bolovi u vratu i potiljku najčešće su prouzrokovani pogrešnim držanjem tijela i pogrešnim hodanjem, koji dovode do povećane napetosti mišića u području ramena i potiljka. Posebno su pogođeni ljudi koji rade sjedeći, za kompjuterom, vozači, radnici na traci.

Nova istraživanja pokazuju da je uzrok za bolove u povezanosti između pokretanja očiju i glave mišićima potiljka i vrata. Od rođenja do rane mladosti svi ljudi istovremeno aktivno okreću glavu u pravcu gdje gledaju. Vremenom su pokreti glave u pravcu gledanja sve rjeđi. Iako se glava ne kreće, mozak šalje mišićima signale i time se stvara napetost u njima i samim tim i bolovi.

Stres i pritisak pojačavaju simptome. Kada nosimo puno tereta na leđima, dolazi do bolova u njima. Posebno mišići između pršljenova reagiraju na psihički pritisak.

Stručnjaci pretpostavljaju i da duže sjedenje dovodi do bolova, ne samo u donjem dijelu kralježnice, nego i u području vrata.

Bolovi se ne smiju zapostaviti, posebno ako "zrače" u ruke i ako dolazi do osjećaja bockanja, obavezno otići ortopedu.

Akutni bolovi se mogu smanjiti mazanjem kremama, gelovima ili losionima sa alkoholom, mentolom ili arnikom koji hlade i smanjuju osjetljivost živaca i tako ublažavaju bolove. Najčešće ti bolovi nestaju (nekada tek nakon nekoliko tjedana), a samo u 5% slučajeva bolovi prelaze u kronične.

Kronične bolove je bolje grijati i time poboljšanjem cirkulacije opustiti mišiće. Na raspolaganju vam stoje tople komprese, hidrofori, infra crvene lampe, zatim flasteri koji griju koji se zalijepe na mjesto boli i griju ga do 8 sati. Pored toga, dobro je opustiti se u toploj kupki ili namazati se kremama koje griju mišiće i time olakšavaju bolove.

U slučaju da su bolovi prejaki, moraju se uzeti lijekovi protiv bolova, u idealnom slučaju oni koji istovremeno djeluju protiv upale.

Jako je važno redovno kretanje, šetnja, trčanje ili brzo hodanje. Vježbe, teretana, gimnastika i sl. jačaju mišiće i čine ih otpornijim na napetost. Najbolji sport je plivanje osim prsnog stila, najbolje leđno ili kraul. Vježbe opuštanja pomažu da se savlada stres i opusti se.

Radno mjesto mora biti ergonomski namješteno, sa dobrom stolicom, dobrom visinom stolice i radnog stola. Pravite pauze gdje ćete ustati i kretati se. Mijenjajte položaj sjedenja i pazite na kralježnicu.

Komentari

Najnovije

Najčitanije