Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Čuvajte svoje oči!

Čuvajte svoje oči!

Čuvajte svoje oči!
  • Objavljeno: Srijeda, 20.02.2013.
  • Broj pregleda: 1.995
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Oči nam daju jedno od najvažnijih osjetila, osjetilo vida. Mnoge osobe, naročito mladi, oči uzimaju zdravo za gotovo. Za čovjeka oštećenje ili gubitak vida predstavlja značajno smanjenje kvalitete života. Kako se vaš vid ne bi pogoršao, brinite o zdravlju svojih očiju. Savjeti koje vam donosimo su jednostavni, a učinkoviti.

Pravilo 20 - 20 - 20

Gledanje u monitor ili bilo koji drugi zaslon neće oštetiti vid, ali može oči učiniti umornima i suhima. Iznenađujuće je da tijekom gledanja u monitor trepćemo dvostruko češće nego inače. Pratite pravilo 20 - 20 - 20. Odnosno, svakih 20 minuta pogledajte u daljinu od 20 metara u razdoblju od najmanje 20 sekundi. Neka je razmak između vas i monitora najmanje 60 centimetara. Smanjite odsjaj monitora tako da ga okrenete na stranu na koju ne dolazi sunčeva svjetlost ili uložite u zaštitnu foliju koja djeluje kao filter.

Sunčane naočale

UV zračenja oštećuju oči jednako kao i kožu. Izloženost UV zračenju može uzrokovati kataraktu i rak kapka. Kada god ste vani, čak i tijekom oblačnih dana, nosite sunčane naočale ili leće koje blokiraju 99 do 100% UV zračenja. Sunčane leće i naočale ne moraju biti skupe, dovoljno je da provjerite njihovu etiketu. Snijeg, voda, kopno i pijesak reflektiraju UV zrake, stoga je nužno da zaštitite oči.

Zaštitne naočale

Vjerovali ili ne, većina se oštećenja očiju događa na poslu ili doma. Nosite zaštitne naočale kada god upravljate oštrim predmetima, kada postoji opasnost da vam strani predmeti uđu u oko i kada radite s opasnim kemikalijama.

Prehrana

Pravilna prehrana koja poboljšava cirkulaciju je odlična za srce, oči i vid. Odaberite namirnice kao što su citrusno voće, tamno lisnato povrće i cjelovite žitarice. Hrana bogata cinkom (grah, školjkaši, nemasno crveno meso, perad) značajno smanjuje rizik od oštećenja vida. Mrkva poboljšava vid jer sadrži vitamin A. Ostali nutrijenti koji su važni za vid su beta karoten i lutein.

Ne ignorirajte probleme s očima

Ako su vaše oči često nadražene, suhe ili crvene, ublažite problem s hladnim oblozima ili kapima za oči. Ako osjećate da vas nešto u oku grebe, isperite oko vodom. Posjetite liječnika ako simptomi ne prolaze, ako osjećate bol, oticanje, imate iscjedak i osjetljivi ste na svjetlo.

Čistite leće

Brinite o svojim očima tako da ćete brinuti o lećama. Prije rukovanja lećama operite ruke. Koristite sredstva koja vam je odobrio liječnik. Svaki put kada skinete leće dobro ih očistite. Važno je da leće redovito mijenjate.

Pazite na lijekove

Mnoge vrste lijekova mogu oštetiti vaš vid. To su najčešće antacidi, lijekovi protiv anksioznosti i zgrušavanja krvi, antidepresivi, diuretici, kortikosteroidi i oralna kontracepcija. Posavjetujte se sa svojim liječnikom o svim mogućim nuspojavama i komplikacijama.

Ne koristite staru šminku

Na šminki lako dolazi do nakupljanja bakterija. Bacite proizvode koji su stariji od 3 mjeseca. Ako dobijete infekciju, riješite se svih proizvoda. Ako ste skloni alergijskim reakcijama, budite oprezniji prilikom isprobavanja kozmetike. Nemojte kozmetiku dijeliti i ne koristite uzorke u trgovinama kozmetičkih proizvoda. Lice dobro očistite nakon korištenja šminke, naročito prije spavanja.

Redoviti pregledi

Bez obzira na to nosite li naočale ili ne, pregledi očiju svake 2 godine su potrebni za sve osobe u dobi od 21. do 40. godine. Svi koji nose leće i osobe starije od 40 godina trebaju na preglede očiju ići jednom godišnje. Mnoge bolesti, uključujući glaukom, nastaju kao posljedica starenja ili dijabetesa i ne daju rane simptome, stoga je redoviti pregled izuzetno važan.

Prestanite pušiti

Ako pušite, prestanite! Pušenje povećava rizik od nastanka katarakte i uzrokuje neugodan osjećaj suhih očiju. Također povećava rizik od nakupljanja plaka u krvnom sustavu i oslabljuje arterije. Osim što povećava rizik od nastanka srčanog udara, može uzrokovati razne bolesti očiju i gubitak vida. Dobra vijest je da čim prestanete s pušenjem, rizik od nastanka bolesti očiju postaje jednak kao i kod nepušača.

Komentari

Najnovije

Najčitanije