Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Dobra cirkulacija - u tome je tajna

Dobra cirkulacija - u tome je tajna

Dobra cirkulacija - u tome je tajna
  • Objavljeno: Nedjelja, 24.04.2011.
  • Broj pregleda: 2.958
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Sa lošom cirkulacijom se danas  sve češće susrećemo. Stoga je dobro je znati kako se nositi sa njom.

U tijelu postoji cirkulacija krvožilnog i limfnog sustava. U krvožilnom sustavu arterijska krv opskrbljuje organizam kisikom i hranjivim tvarima za potrebe metabolizma, prehranu  i funkcioniranje stanica, tkiva pa tako i organizma u cjelini. Sve dok je taj sustav u intaktan, organizam funkcionira dobro.

Kada dođe do poremećaja cirkulacije, nastaje posljedica loše opskrbe tkiva hranjivim tvarima i  često osjećamo razne oblike nuspojava. Loša cirkulacija u glavi i vratu uzrokuje glavobolje, zaboravnost, pospanost, opću slabost, šumove u ušima, lošu koncentraciju, usporuje mentalne aktivnosti a može djelovati i na slabljenje nekih vrsta osjeta.

Loša cirkulacija se na perifernim djelovima tijela manifestira stvaranjem grčeva, umora mišića pri opterećenju, osjećajem hladnoće i trnjenja, promjenom boje kože, atrofijom kože i dr.

Česta bolest arterija predstavlja ateroskleroza što predstavlja nakupljanje masnih naslaga na unutar stijenke arterije. Time se ubrzava krvni protok čime se smanjuje kvaliteta prijenosa kisika i hranjivih tvari u stanice.

Vene provode krv iz tkiva u srce. Često se odupiru gravitaciji, u čemu im pomažu zalisci koji ne dozvoljavaju da se krv vraća natrag. Kada oslabe, ne mogu više obavljati svoju funkciju besprijekorno i dolazi do proširenja vena, tzv. varikoziteta.

Venektazije ili popucale kapilare oko skočnih zglobova također predstavljaju funkcionalni problem budući pokazuju slabost dubokog venskog sustava.

Hemeroidi predstavljaju poremećaj venske cirkulacije praćen proširenjem vena na rubu analnog otvora (vanjski hemeroidi) i u unutarnjem dijelu(unutarnji hemeroidi). Praćeni su osjećajem pečenja, bolova, svrbeža, krvarenjem. Čest uzrok hemeroida su osim genetskih još i veći fizički napor, dugotrajno sjedenje i zatvor.

Kako bi se poboljšala opća cirkulacija i spriječile bolesti krvožilnog sustava držite se nekih savjeta!

Krećite se i budite fizički aktivni. Fizička aktivnost poboljšava cirkulaciju.  U donjim ekstremitetima se na taj način poboljšava protok venske krvi kroz kontrakcije mišića. Za to će biti dovoljna šetnja a ako vas zdravlje služi, preporučam aerobne vježbe kao što su, vožnja biciklom,  jogging, brzo ili nordijsko hodanje, plivanje, rolanje i druge.

Održavajte normalnu tjelesnu težinu.

Izbjegavajte dugotrajna statička opterećenja kao što su stajanje i hodanje. Ne križajte noge kako ne bi zaustavili vensku cirkulaciju.

Duboko dišite. Dubokim disanjem povećavate kapacitet pluća i unosite više kisika neophodnog za metabolizam stanice.

Prestanite pušiti. Pušenje oštećuje endotel arterija i potiče nakupljanje kolesterola.

Opuštajte se kroz produljeno disanje, autogeni trening, kraniosakralnu terapiju ili masažu.

Koristite kompresijske čarape kako bi pomogli venskoj cirkulaciji i smanjili bolove u nogama.

Ukoliko niste srčani bolesnik koristite izmjenične hladno-tople kupke za donje ekstremitete. U tu svrhu koristite tuš ili dvije kadice. Kupke započnite i završite sa toplom vodom. Noge držite oko 1 min u toploj, a 30 sekundi u hladnoj vodi.

Kod bolesti vena treba izbjegavati visoku temperaturu (sunčanje, topla voda, toplotne procedure).

Držite donje ekstremitete na povišenom kako bi gravitacija u ovom slučaju pomogla venskoj cirkulaciji i smanjila otečene noge kroz poboljšanje rada limfnog sustava.

Spavajte na medicinskim madracima i jastucima.

Koristite anatomske pjenaste podloške za hemeroide.

Izbjegavajte neadekvatnu i usku obuću i odjeću.

Zdrava prehrana. Jedite češće, smanjite obroke, obogatite prehanu voćem i povrćem kao i nekim začinima (bobičasto voće, češnjak, luk, paprika, orašasti plodovi, đumbir, cimet, ružmarin),  smanjite unos masnoća životinjskog porijekla. Konzumirajte vitamine i minerale od kojih su najvažniji vitamin B5, E vitamin, magnezij i kalcij. Koristite omega 3 masne kiseline.

Ljekovito bilje može pomoći boljoj cirkulaciji. U tu svrhu pomaže kopriva, ginko, divlji kesten, ulje eukaliptusa, bijeli glog.

U dobroj cirkulaciji se krije tajna dobrog zdravlja! Najbolje rezultate će vam dati prevencija ukoliko još nemate problema!

Ustanova Medeor
Koturaška 71, Zagreb
Tel.: 01 61 71 274
Fax: 01 61 71 299

Komentari

Najnovije

Najčitanije