Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Dobra strana stresa

Dobra strana stresa

Dobra strana stresa
  • Objavljeno: Srijeda, 06.10.2010.
  • Broj pregleda: 724
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Postoje tri stvari koje su sigurne u životu: smrt, porez i stres. Dok kronični može potaknuti opasne upale u tijelu, povećava rizik za bolesti srca, pretilost i rak dojke, ispostavlja se da je u malim dozama, stres zapravo zdrav.

Kratkoročni stres aktivira proizvodnju zaštitnih kemikalija i povećava aktivnost u stanicama imunološkog sustava da obrani tijelo. Kao rezultat toga, vaš mozak i tijelo dobivaju poticaj. Kratko izlaganje stresu može odbiti bolesti: istraživanja su pokazala da jača imunološki sustav, a možda čak i može zaštiti od određenih vrsta raka. Male količine hormona stresa mogu izoštriti pamćenje. Ključ je, naravno, ravnoteža. Premalo stresa, dosada i nemotiviranost, vode do bolesti.

Da li žudite za hranom, čak i ako niste gladni? Je li vam puls ubrzan? Istresate li se na osobe do kojih vam je najviše stalo? To su sve znakovi da ste prešli granicu dobrog stresa, ali možete si pomoći uz ove strategije za oslobađanje pritiska:

Nazovite prijatelja
Možda zvuči čudno, ali stres može povećati proizvodnju hormona oksitocina, koji pomaže spojiti vas s drugima. Jedna od teorija je da eksplozija oksitocina pruža vrstu mehanizma suočavanja, koji pomaže pretvoriti stresna iskustva u prilike za društveno povezivanje, što može sniziti razine kortizola.

Pomirišite lavandu
2008. godine japanski istraživači su izvijestili da lavanda smanjuje razinu stresa kod ljudi koji su prisiljeni raditi teške matematičke probleme. Držite bočicu eteričnog ulja ili losiona u torbici kada ste pod naletom stresa.

Pijuckajte crni čaj
Znanstvenici s University College London su otkrili da osobe koje piju crni čaj imaju su niže razine hormona stresa kortizola nakon stresnog događaja, za razliku od oni koji su konzumirali druge tople napitke.

Distancirajte se
Kada ste pod velikim stresom, nemojte paničariti. Umjesto toga, distancirajte se malo od stresa, duboko udahnite i krenite.

Komentari

Najnovije

Najčitanije