Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Doktore, koliko točno smijem biti fit?

Doktore, koliko točno smijem biti fit?

Doktore, koliko točno smijem biti fit?
  • Objavljeno: Srijeda, 01.04.2009.
  • Broj pregleda: 959
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Zanimljiva je ova era instant načina življenja u kojoj smo navikli da nam je sve na dohvat ruke, ali kao što kaže jedna reklamna kampanja- nešto se ipak ne može kupiti novcem, a za sve ostalo imamo banke i račune u njima. Elementarna "stvar" koju nam novac ne može baš uvijek kupiti je zdravlje. A da bi ovaj uvod zvučao suvislo, formulirat ćemo ga ovako:

Želimo izgledati i osjećati se zdravo, te se bjesomučno izgladnjujemo različitim dijetama i pokušavamo se zategnuti vježbanjem po rekreacionim centrima. Ono što svi uporno zaboravljamo, a što bi prvo trebati učiniti, je da odemo kod liječnika opće prakse na pregled, pa tek kada on/ona ustanovi da li smo i koliko zdravi, može nam preporučiti pravi način modeliranja naše figure.

Priznajte da je malo koji trener to do sada predlagao - mada ih, zapravo, ima mnoštvo koji su savjesni i koji će vam to predložiti kao osnovni korak, ali njih na to zakon ne obavezuje (nije baš da potpisujete ugovor kada se upisujete na aerobik ili trčite), to bi trebala biti stvar osobne kulture i načina življenja, te da sami znate da je barem osnovni pregled neophodan.

A što on točno obuhvaća? Kontrolu rada srca, pluća, motorike, refleksa, saznanje da ste imali neke lomove, uganuća, dakle - povijest bolesti i trenutno opće stanje tijela u potpunosti, ali i kardiovaskularnog i muskulatornog sustava posebno.

Primjera radi, ukoliko vam je loše držanje, preporučena će biti joga ili pilates koji rade na harmonizaciji tijela i uma, te simetričnosti strana tijela, a sve to uz dosta istezanja i postupnog, neinvazivnog jačanja mišića, tetiva i zglobova. Naravno, dobro staro plivanje je također odlična opcija kada je loša kralježnica u pitanju. S druge strane, ukoliko vam srce radi dobro, te možete podnijeti napor i brzo se vratiti "u normalu", to znači da ste u kondiciji, da imate snage u mišićima i da ste razgibani i nemate "dvije lijeve noge", te da smijete da trenirari i nešto "jače" poput tae boa, ekstremnih sportova (pri čemu pričamo o rekreativcima sve vrijeme).

Ne bi bilo zgorega ni da taj osnovni pregled upotpunite analizom krvi i mokraće, te na taj način napravite jedan mali sistematski pregled. Na taj način ćete jedanput godišnje imati makar okvirni uvid u zdravstvenu sliku svog organizma, te ćete svakako olakšati posao i svom treneru i nutricionistu.

Dakle, naoružajte se strpljenjem, odvojite par sati vremena i obavite pregled kod liječnika opće prakse. Vaše tijelo će vam na tome biti zahvalno, a i steći ćete naviku koju bismo svi trebali imati i njegovati, a ne da nam ona bude mrska obaveza koju nam sustav nameće.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije