Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Grčevi u mišićima

Grčevi u mišićima

Grčevi u mišićima
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 11.05.2009.
  • Broj pregleda: 6.490
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Grčevi u mišićima nastaju kada živci šalju nekontrolirane impulse stanicama mišića i time se mišići ne mogu opustiti. Pored toga, grč i opterećenje mišića dovodi do oštećenja stanica mišića koji se kasnije osjete bolom.

Bol nastaje naglo, traje obično nekoliko sekundi i osjeća se intenzivno. Najčešće se javlja kod starijih osoba, trudnica i sportaša i to noću za vrijeme spavanja ili u toku dana za vrijeme sportskih aktivnosti.

U mnogim slučajevima su uzroci za grčeve u mišićima prouzrokovani smetnjama u sastavu elektrolita u međustaničnom prostoru koji dovode do prevelike aktivnosti živaca i time povećanoj učestalosti grčeva. Zbog toga se grčevi češće javljaju kada se sportaši puno znoje i ne nadoknade tekućinu i minerale koje su znojenjem izgubili.

Hormonalne promjene kod žena dovode do promjena u sastavu elektrolita u tijelu, tako da i trudnice često pate od grčeva u mišićima. Povremeno su i oštećenja živaca razlog za nastajanje grčeva, kao i upale i bolesti vena.

Ukoliko se grčevi u mišićima počnu češće pojavljivati, obavezno je posavjetovati se sa liječnikom. Nekada razlog za grčeve može biti i nedijagnosticirani dijabetes, koji se često simptomatski javlja osjećajem trnjenja nogu ili ruku. Ove polineuropatije dovode već u ranom stadiju dijabetesa do čestih grčeva u mišićima.

Da bi se akutni grč oslabio, pomaže istezanje mišića, koje prekida živčane impulse koji neprestano šalju signale mišićima i time se prekida bol. Pomaže i pritisak kompletnom težinom tijela na noge i lagano savijanje koljena.

Uzimanje preparata sa magnezijom se preporučuje samo ako je uzrok nastajanja grčeva nedostatak minerala, ali se i u tom slučaju magnezij ne treba uzimati u prevelikim količinama. Kada se magnezij previše uzima, može doći do proljeva i time do dodatnog gubljenja minerala.

Redovna gimnastika sa istezanjem mišića listova smanjuje učestalost grčeva.

Važno je i da se pije dovoljno tečnosti, kao i unošenje dovoljno minerala zdravom prehranom, posebno povrćem i integralnim žitaricama.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije