Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Indeks tjelesne mase – važan ali ne i jedini indikator

Indeks tjelesne mase – važan ali ne i jedini indikator

Indeks tjelesne mase – važan ali ne i jedini indikator
  • Objavljeno: Četvrtak, 22.01.2015.
  • Broj pregleda: 86
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Vjerojatno ste čuli za indeks tjelesne mase koji se bazira na vašoj visini i težini. Koristi se kao indikator pretilosti, prekomjerne tjelesne težine, normalne tjelesne težine i pothranjenosti. Ipak, indeks tjelesne mase ima nekoliko mana. Nije uvijek najbolji pokazatelj vaše tjelesne težine i ne govori ništa o vašoj fizičkoj kondiciji.

Indeks tjelesne mase se dijeli u 4 kategorije:

  • pothranjenost: ispod 18.5
  • normalna tjelesna težina: između 18.5 i 24.9
  • prekomjerna tjelesna težina: između 25 i 29.9
  • pretilost: iznad 30.

Za otprilike 90 do 95% populacije, indeks tjelesne mase je dobar kao generalan pokazatelj u koju kategoriju pripada tjelesna težina. No, za neke osobe nije tako dobar.

Indeks tjelesne mase je broj. Ne otkriva ništa o sastavu vašeg tijela. Primjerice, koliko imate mišića i masti. Iz tog razloga indeks tjelesne mase može ponekad dati krive rezultate.

Osobe s visokim postotkom mišićne mase

Neke osobe imaju visok indeks tjelesne mase, ali njihovo tijelo ne sadrži veliko postotak masti. Mišićna masa povećava tjelesnu težinu. Osobe koje vježbaju svaki dan često pripadaju ovoj kategoriji. Njihov indeks tjelesne mase može biti visok, ali postotak masti poprilično nizak.

Neaktivne osobe

Neke osobe imaju normalan indeks tjelesne mase, ali imaju previsok postotak masti. Možda ne izgledaju kao da nisu u formi, ali svi znamo da izgled često zavarava. Neke osobe imaju mali postotak mišićne i koštane mase. To su uglavnom starije osobe, osobe u lošoj formi i osobe koje pate od nekih bolesti.

Starije osobe

Starije osobe trebaju imati malo veći postotak masti. Ne smiju biti pretile, odnosno, ne smiju imati indeks tjelesne mase iznad 30. Starije osobe koje imaju malo povećan postotak masti u pravilu dulje žive. Razlozi nisu potpuno jasni, ali stručnjaci vjeruju da se oni bolje nose s bolestima.

Visok indeks tjelesne mase, ali svejedno ste zdravi?

Postoje osobe s visokim indeksom tjelesne mase, ali su svejedno zdrave. Njihov indeks tjelesne mase ne utječe na njihovo zdravlje. Krvni tlak i kolesterol su odlični, kao i razina šećera u krvi. Nemaju zdravstvenih problema, bez obzira na povišenu tjelesnu težinu.

Mjerenje indeksa tjelesne mase je samo jedan od načina kojim možete provjeriti koliko ste zdravi, a indeks tjelesne mase ne bi trebao služiti kao jedini pokazatelj cjelokupnog zdravlja.

Mjesto nakupljanja masti

Nije važan samo postotak masti, važno je i mjesto gdje se ta mast nakuplja. Velika je razlika ako se mast nakuplja na području trbuha ili na području bokova.

Abdominalna mast, odnosno mast na području trbuha je najštetnija za ljudsko zdravlje i povećava rizik od nastanka dijabetesa tipa 2 i bolesti srca.

Mast, koja se nakuplja na području bokova i bedara, nije toliko opasna. Veliki broj žena ima povećani postotak masti na bokovima i bedrima, ali je njihov struk tanak. Mast na donjem dijelu tijela ne uzrokuje toliko zdravstvenih problema kao mast na području trbuha.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije