Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Jeste li za sladoled?

Jeste li za sladoled?

Jeste li za sladoled?
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 16.07.2012.
  • Broj pregleda: 4.280
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Vjerojatno ne postoji osoba koja ne voli sladoled. U obilju okusa svatko može pronaći nešto za sebe. Sladoled je najpopularnija ljetna slastica, hladan i osvježavajući desert koji je uvijek dobrodošao u vrućim ljetnim danima.

Sladoled je smrznuta ili polusmrznuta smjesa, kombinacija mlijeka, zaslađivača, stabilizatora, emulgatora i raznih tvari koje daju okus i miris sladoledu. Ostali sastojci, kao što su jaja, bojila i škrob mogu se također pronaći u sladoledu. Smjesa se prije zamrzavanja homogenizira i pasterizira. Sladoled je dostupan u mnogim oblicima, okusima i pakiranjima.

Znanstvenici su prepoznali potencijal sladoleda i shvaćaju da je relativno dobar za ljudsko zdravlje. Ali, smatraju i da bi trebalo započeti s proizvodnjom zdravijih vrsta sladoleda. Pri tome ne misle da treba ukloniti šećere i masti, već dodati još hranjivih tvari. Taj "novi tip sladoleda" bi trebao biti bogat antioksidansima, probioticima, prebioticima i vlaknima, što bi pomoglo u prevenciji raka, bolesti probavnog sustava, smanjenja kolesterola, mršavljenja i poboljšanja imunološkog sustava. 

Međutim, dok stručnjaci ne proizvedu takav oblik sladoleda, mi vam donosimo prednosti i nedostatke trenutno dostupnih sladoleda.

Kada se sladoled konzumira u normalnim količinama, moglo bi se reći da ima pozitivno djelovanje na zdravlje, a neke od najznačajnijih prednosti su:

  • Sladoled je bogat kalcijem (10% od preporučene dnevne vrijednosti u 1/2 šalice), a kalcij je važan za jačanje kostiju.
  • Sladoled sadrži vitamine D, A, B12 i K, koji su važni za zdravlje organizma.
  • Također je odličan izvor proteina (10% od preporučene dnevne vrijednosti u 1/2 šalice).
  • Ima nizak glikemijski indeks, što sprječava nastanak bolesti srca, povišene razine kolesterola, otpornosti na inzulin, debljine i dijabetesa tipa 2.

Međutim, postoje razlozi zbog kojih trebate biti oprezni s konzumacijom sladoleda:

  • Sladoled je bogat zasićenim masnim kiselinama i kalorijama.
  • Prebrza konzumacija sladoleda može uzrokovati glavobolju zbog pretjerane hladnoće koju živci u usnoj šupljini osjete.
  • Sladoled sadrži određene štetne tvari, stoga je najbolje da ga konzumirate u umjerenim količinama.
  • Neka istraživanja su pokazala da sladoled može izazvati ovisnost.
Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije