Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kada vaše tijelo zna najbolje

Kada vaše tijelo zna najbolje

Kada vaše tijelo zna najbolje
  • Objavljeno: Petak, 19.11.2010.
  • Broj pregleda: 1.919
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Koliko tekućine trebate

Tijekom života, naši bubrezi koji transportiraju vodu u naša tkiva, postupno gube malo svoje učinkovitosti. Također, živci koji signaliziraju žeđ postupno opadaju. Ta kombinacija znači da možda niste svjesni činjenice da nemate adekvatnu hidrataciju.

Pijte pomalo vodu tijekom dana. Iako nema razloga da se mučite s osam čaša vode, ako vam se ne sviđa, steknite naviku konzumiranja dovoljno tekućine svaki dan. Nije ljubitelj vode? Pokušajte dodati biljni čaj svakom obroku.

Polako s desertom

Od rane odrasle dobi do kasnijih srednjih godina, naše metaboličke stope padaju u prosjeku za 10%. To je zato što ljudi imaju tendenciju da vode više sjedilački život s godinama. Neaktivnost smanjuje mišićnu masu i usporava metabolizam. Metabolički pad se također događa zbog smanjenja stanične aktivnosti, pa čak i ako redovito vježbate primijetit ćete da vam je potrebno manje kalorija za održavanje iste težine.

Razmislite o metaboličkom usporavanju kao načinu na koji tijelo postaje svjesnije onoga što je na tanjuru. Umjesto sladoleda, razmislite o zdravijoj verziji, voću.

Kada ići u krevet

Tijelo više ne može podnijeti da ostanete budni do 2 ujutro i onda ustajete u 6. Zbog strukture sna koja se mijenja kako starimo, više vremena provodimo u laganoj fazi sna, a manje u onoj fazi koja je dublja i mirnija. Kombinirajte to s činjenicom da većina nas ne dobijete preporučenih 7 do 9 sati sna svake noći.

Isključite telefone, računala i televiziju sat vremena ranije, legnite u krevet i pokušajte zaspati.

Koliko ste fleksibilni

S godinama se elastičnost tetiva, ligamenata i zglobova smanjuje. Povećava se potencijal za ozljede. Novi dokazi također povezuju lošu fleksibilnost i bolesti srca: japanski znanstvenici su otkrili da sredovječni i stariji ljudi koji nisu fleksibilni, imaju tvrđe arterija u odnosu na fleksibilnije ljudi.

Uključite se više u aktivnosti kao što su joga i tai chi, koji potiču fleksibilnost i ravnotežu. I nakon svake poze odvojite 15 do 20 sekundi za duboko disanje

Ne budite tvrdoglavi

Psiholozi su istaknuli da ljudi s godinama imaju tendenciju da više opraštaju. Istraživači na City University of Hong Kong su dali objašnjenje za ovaj fenomen: naš osjećaj za budućnost postaje ograničen i regulira naše osjećaje koji postaju sve važniji, tako da smo motivirani popustljivost i blagost.

Nova studija s University of Wisconsin pokazuje da srčani bolesnici koji su prevladali neprijateljske osjećaje, imaju znatno manje simptoma, kao što je angina.

Trebali bi preskočiti dodatnu čašu vina

Umjerene količine alkohola smanjuju stres i anksioznost, a mogu i štititi od bolesti srca, dijabetesa tipa 2, demencije i moždanog udara. S godinama, ženama se smanjuje sposobnost da podnose alkohol. Zašto? Tijelo zadržava manje vode, tako da alkohol postaje više koncentriran, te stoga i više moćan. Konzumiranje čak i malo više od uobičajene količine može povećava rizik.

Malo vina ponekad je dobra ideja, ali nemojte pretjerivati.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije