Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kako pobijediti sezonsku depresiju?

Kako pobijediti sezonsku depresiju?

Kako pobijediti sezonsku depresiju?
  • Objavljeno: Petak, 04.12.2015.
  • Broj pregleda: 467
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Čak jedna od šest osoba pati od sezonskog afektivnog poremećaja, oblika depresije koja se najčešća javlja u vrijeme jeseni zbog klimatskih promjena. Zdravstveni stručnjaci već duže vrijeme sumnjaju da izlaganje suncu ili manjak izlaganja suncu igra veliku ulogu u određivanju raspoloženja.

U jednom istraživanju su znanstvenici iz Danske otkrili da osobe, koje pate od sezonskog afektivnog poremećaja, imaju povišenu razinu proteina koji otežava oslobađanje serotonina, neurotransmitera koji regulira raspoloženje.

Ako razina serotonina postane preniska, vaše raspoloženje će se pogoršati. Možda ćete i osjećati nagle promjene raspoloženja.

Sunčeva svjetlost prirodno potiče oslobađanje serotonina. Brojni antidepresivi se temelje na podizanju razine serotonina. I dok je kod većine ljudi tijekom zime i jeseni razina serotonina uravnotežena, kod osoba koje pate od sezonskog afektivnog poremećaja, se razina serotonina konstantno mijenja.

Donosimo vam dokazane načine pomoću kojih ćete uspjeti povećati razinu serotonina, čak i za vrijeme tmurnih dana.

U svoj dom unesite više svjetlosti

Ako manjak svjetlosti uzrokuje probleme, ima smisla da u svoj dom uvedete više svjetlosti. Istraživanja su pokazala da terapija svjetlošću ima odličan učinak kada je u pitanju ublažavanje simptoma sezonskog afektivnog poremećaja. Uložite u kvalitetnu kućnu rasvjetu koja će osvijetliti vaš dom i na taj način povećati razinu serotonina.

Saznajte više o terapiji svjetlom!

Počnite vježbati

Iako je povezanost između vježbanja i depresije i dalje nedovoljno istražena, postoje dokazi koji upućuju da tjelovježba, naročito aerobna tjelovježba, može povećati razinu serotonina i držati ga povišenim nekoliko sati nakon vježbanja. Ako nemate dovoljno vremena da svaki dan vježbate sat vremena, ne trebate se uzrujavati. Istraživanja su pokazala da je za bolje raspoloženje dovoljno svaki dan vježbati oko 10 minuta.

Saznajte koje su najvrjednije prednosti tjelovježbe!

Smijte se

Iako niska razina serotonina negativno utječe na raspoloženje i mislite da ne postoji ništa što bi vas moglo nasmijati, trebate znati da je smijanje na silu također učinkovito. Družite se s prijateljima, gledajte zabavne filmove, uživajte u svojim hobijima i radite nešto što će popraviti vaše raspoloženje.

Provjerite zašto vaše tijelo voli smijeh!

Izađite u prirodu

Čak i za vrijeme oblačnih i tmurnih dana, sunčeva svjetlost ima dobro djelovanje, bolje od umjetne rasvjete. Probajte provesti barem 30 minuta dnevno na otvorenome, čak i za vrijeme hladnih zimskih mjeseci kako ne biste osjećali promjene u razini serotonina. Istraživanja pokazuju da je boravak u prirodi jedan od najboljih načina da ublažite simptome depresije.

Priuštite si masažu

Masaža može povećati razinu serotonina, a istovremeno će vas opustiti. Postoji li bolji način da odmah svoje raspoloženje popravite? Ako patite od sezonskog afektivnog poremećaja, priuštite si masažu barem jednom mjesečno.

Pročitajte zašto tijelo voli masažu.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije