Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kako se osloboditi opstipacije?

Kako se osloboditi opstipacije?

Kako se osloboditi opstipacije?
  • Objavljeno: Četvrtak, 25.03.2010.
  • Broj pregleda: 1.581
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Zatvor je vrlo čest. Gotovo su svi upoznati sa znakovima. Stolica koja se javlja od tri puta tjedno do tri puta na dan je normalna.

Zatvor je često uzrokovan čimbenicima kao što su stil života, prehrana siromašna vlaknima, nedovoljan unos tekućine i ne redovito vježbanje, stres, depresija i anksioznost. Neki lijekovi mogu uzrokovati zatvor kao što su antidepresivi, antipsihotici, antihipertenzivi. Dodaci prehrani poput kalcija i željeza mogu također uzrokovati zatvor.

1. Jedite više vlakana

Preporučuje se 25 do 50 grama vlakana dnevno. Hrana bogata vlaknima su žitarice kao što su pšenične klice i mekinje, svježe voće (osobito bobice), sušeno voće, kao što su suhe šljive i smokve, povrće, mahunarke, slanutak, leća i grah. Povećajte unos vlakana postupno kako bi izbjegli plinove ili proljev.

2. Vježbajte redovito

Cilj je fizička aktivnost najmanje tri puta tjedno u trajanju od 30 minuta ili više. Fizička aktivnost stimulira crijevne mišiće da rade učinkovitije. Također smanjuje količinu vremena potrebnog za kretanje hrane kroz crijeva.

3. Pijte puno vode

Preporučuje se osam čaša vode dnevno. Voda vraća vlažnost hrani koju jedete i na taj način osigurava lakši prolaz kroz tijelo.

4. Smanjite stres koliko možete

Psihološki stres ima veliki utjecaj na funkciju crijeva. Mozak i crijeva su jako međusobno povezani. Stolica ovisi o složenoj signalizaciji između crijeva i mozga.

5. Držite se svoje rutine

Kada zanemarite poriv da odete u kupaonicu, više vremena ostaje da se voda povuče iz stolice, što će otežati pražnjenje crijeva.

6. Ako je potrebno, koristite laksative, ali ne pretjerujte

Većina OTC proizvoda je sigurna za korištenje. Čepići mogu također pomoći. Pitajte svog ljekarnika koji je laksativ najbolji za vas.

7. Budite spremni za putovanja

Za neke ljude, kada su u pokretu, navike pražnjenja crijeva se mijenjaju. Pijte puno vode, jedite voće i povrće. Kada stanete, prošećite se.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Najzdravije namirnice za prosinac

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije