Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kako spriječiti ponovno posezanje za cigaretom

Kako spriječiti ponovno posezanje za cigaretom

Kako spriječiti ponovno posezanje za cigaretom
  • Objavljeno: Srijeda, 18.01.2012.
  • Broj pregleda: 7.268
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Da, teško je prestati pušiti, i nema čarobne formule kako da se to bezbolno dogodi. No, postoji nekoliko jednostavnih trikova koji vam mogu pomoći da prevladate želju za cigaretom. Donosimo neke od njih.

Jedite mentol bombone

Okus mentola osvježava usta, a mozak osjeća manju želju za dimom. Svugdje sa sobom nosite mentol bombone, tako da su uvijek pri ruci: u autu, torbici, džepu i u kući.

Pijte vodu

Da biste prevladali želju za pušenjem i ojačali pozitivan cilj da ostanete zdravi, popijte čašu vode. Zamislite da voda ispire želju za pušenjem i sve toksine. Želja traje samo 15 sekundi. U vrijeme kada ispijete čašu vode, želja će vas proći.

Žvačite gume za žvakanje

Okus žvakaće gume drži usta svježima, a to čini pušenje manje atraktivnim. Čin žvakanja ublažava želju za stavljanjem cigarete u usta i drži usta zauzeta, a vi nemate potrebu za cigaretom. Pušači se često odluče za nikotinske žvakaće gume, ali možete pokušati i s onim običnim.

Jedite crveno ili ljubičasto grožđe

Ne samo da žvakanje grožđa može biti drugi nadomjestak za pušenje, već i prirodne kemikalije i antioksidansi u grožđu rade na ublažavanje želje za cigaretom. 

Koristite kalendar

Treba proći 21 dan da novi misaoni obrazac postane automatski, a to je ono što je potrebno kako bi se klonili navike, kažu stručnjaci. Tri tjedna bez pušenja je dovoljno da bi i ostali nepušači. No, bilo koji pušač ili alkoholičar koji je pokušao prestati, znaju da je prvih nekoliko dana najteže. Nakon toga će želja za cigaretom oslabiti, a intervali između želje će se produljiti.

Stavite kalendar i označite svaki dan bez cigarete. Nagradite se na kraju prvog i drugog tjedna s nečim što zaista želite. Na kraju trećeg tjedna, učinite nešto značajno kako bi proslavili činjenicu da je najgore iza vas.

Koristite nikotinski flaster ili žvakaće

Ne slažu se svi stručnjaci oko korisnosti zamjene za nikotin, budući da ne prekidaju fizičku ovisnost o pušenju. No, oni mogu biti korisni alati u prevladavanju psihičke ovisnost o cigaretama, što je veliki problem za mnoge pušače. Ipak, stručnjaci kažu, flastere i žvakaće gume treba koristiti samo u kombinaciji s ostalim tehnikama.

Komentari

Najnovije

Najčitanije