Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kako spriječiti slabokrvnost?

Kako spriječiti slabokrvnost?

Kako spriječiti slabokrvnost?
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 26.01.2009.
  • Broj pregleda: 2.117
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Spriječavanje anemije ili slabokrvnosti pridonosi boljem zdravlju, boljoj fizičkoj kondiciji i sposobnosti učenja. Pravilna prehrana je značajan čimbenik u spriječavanju nastanka anemije.

Iako naizgled viskozna tekućina, krv se sastoji od raznovrsnih krvnih stanica i krvne plazme u kojoj su otopljene hranjive tvari i elektroliti. Krv čini 8% tjelesne mase i nezamjenjiv je dio organizma jer prenosi kisik i hranjive tvari do svih tkiva i odstranjuje metaboličke produkte. Prijenosnik kisika je hemoglobin koji se nalazi u crvenim krvnim stanicama eritrocitima.

Slabokrvnost ili anemija je stanje kada nema dovoljno hemoglobina i/ili eritrocita u krvi, što uzrokuje slabiju opskrbu tkiva kisikom. Za izgradnju hemoglobina neophodna je dovoljna količina željeza. Slabokrvnost uzrokovana manjkom željeza, je najčešći oblik anemije koji se javlja u djece i trudnica.

Glavni uzroci sideropenične anemije su: manjak željeza u hrani, povećane potrebe organizma tokom rasta, trudnoće i dojenja, poremećaj apsorpcije željeza i dugotrajna krvarenja. Najosjetljivije skupine za razvoj anemije su djeca i adolescenti zbog povećanih potreba za željezom tijekom rasta i razvoja, žene u generativnoj dobi, trudnice, dojilje i sportaši.

Znakovi slabokrvnosti su brzo umaranje pri naporu, gušenje, lupanje srca, omaglica, česte glavobolje, razdražljivost i bljedoća kože i sluznica. Pravilna prehrana je značajan čimbenik u spriječavanju razvoja anemije, a posebno kod osjetljivih skupina populacije.

Zato jedite raznoliku hranu i u svoju prehranu svakako uvrstite namirnice bogate željezom i one koje pomažu njegovu apsorpciju.

To se posebno odnosi na meso, perad, ribu, jetra, jaja, mahunarke, zeleno lisnato povrće i svježe voće. Zapamtite da se željezo iz mesa, peradi i riba (tzv. hem željezo) u organizmu 4-5 puta bolje iskorištava nego željezo iz drugih namirnica. Svježe voće i povrće jedite za vrijeme obroka, jer ove namirnice sadrže vitamin C koji pospješuje apsorpciju željeza.

Ukoliko pijete kavu, čaj, kakao ili druge napitke koji sadrže kofein, teobromin ili tanin, pijte ih barem jedan do dva sata prije ili poslije obroka, jer ove tvari otežavaju apsorpciju željeza, objašnjavaju mr.sc. Katica Antonić Degač, doc. dr. Antoinette Kaić Rak i dr. med. Zrinka Petrović.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za detoksikaciju

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije