Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Korisni savjeti za ublažavanje nadutosti

Korisni savjeti za ublažavanje nadutosti

Korisni savjeti za ublažavanje nadutosti
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 25.05.2009.
  • Broj pregleda: 13.561
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Neugodna bol u trbuhu najčešće je posljedica neredovite prehrane

Nadutost nije bolest, ali može biti indikacija nekog stanja povezanog s probavnim problemima. Zbog kaotičnog stila življenja i prenatrpanog rasporeda sve više se jede brza, smrznuta i već pripremljena hrana koju treba samo podgrijati, što ima za posljedicu probavne probleme poput nadutosti, loše probave i sl. Neredovita prehrana i neustaljene prehrambene navike, također mogu biti uzrok nadutosti.

Osjećate nadutost kad vam je trbuh pun i napet, čak i ako niste nešto nedavno pojeli. Najčešće se javlja u tankom crijevu, a ne u želucu kao što neki vjeruju. A najčešći uzrok je neredovita prehrana koja više stvara plinove nego što je uobičajeno. Neki od uzroka nadutosti su: prebrzo hranjenje, gutanje zraka, nepodnošenje laktoze ili određene hrane.

Žene mogu patiti i od predmenstrualne nadutosti. Ovo se javlja prije menstruacije, kad mogu naoteći i ruke i noge.

Patite od nadutosti ako osjećate:

  • bolne grčeve u želucu
  • ispuštanje vjetrova
  • napuhnuti trbuh
  • imate osjećaj nelagode u uskoj odjeći.

Kao što je već spomenuto, brza hrana, može sadržavati kemijske aditive, koji su bezopasni u malim količinama, ali tijekom vremena se nakupljaju u tijelu i mogu biti jedan od uzroka nadutosti. Veće konzumiranje namirnica od bijelog brašna također potiče nastajanje plinova - protein gluten je odgovoran za nastanak plinova. Među druge uzroke nadutosti spadaju antibiotici, slatkiši i sol. Pretjerana konzumacija ovih namirnica rezultira povećanim stvaranjem plinova. Probajte otkriti koja vam hrana ne odgovara, pa je kasnije izbjegavajte.

Vjetrovi, nadimanje i podrigivanje su obično bezopasni i nestat će bez liječenja. No ako vam je zbog toga neugodno sljedeće stvari vam mogu ublažiti simptome:

  • povećajte unos tekućine, osobito vode. Izbjegavajte gazirana, slatka i alkoholna pića.
  • izbjegavajte hranu koja uzrokuje nadimanje poput graha, brokule, kupusa i mekinja. Količina plinova koji se razvijaju u probavnom traktu variraju od osobe do osobe.
  • izbjegavajte gutanje zraka jer može pogoršati simptome.
  • jedite polako. Izbjegavajte naglo gutanje hrane i pića. Kad jedete na brzinu i s nogu, veća je vjerojatnost da ćete progutati i zrak.
  • hranu dobro prožvačite prije nego što je progutate.
  • izbjegavajte korištenje slamčice kad pijete tekućinu.
  • izbjegavajte žvakaće gume ili tvrde bombone.
  • izbjegavajte pušenje.
  • budite smireni - zbog nervoze i tjeskobe možete više gutati zrak.
  • uzmite lijek koji vam preporuči ljekarnik protiv navedenih stanja i pridržavajte se uputstva za uzimanje.

Aromaterapijska ulja vam također mogu pomoći (trudnice bi se trebale obavezno prije konzultirati s aromaterapeutom ili liječnikom). Kod nadimanja će vam najviše pomoći eterična ulja komorača, kopra i metvice.

Evo i nekoliko recepata:

Dodajte 4 kapi eteričnog ulja metvice (Mentha x piperita) te po dvije kapi eteričnog ulja borovice i crnog papra u pola čajne žlice losiona za tijelo bez mirisa. Ovu mješavinu utrljajte na trbuh pokretima u smjeru kazaljke na satu.

Tri kapi eteričnog ulja crnog papra (Piper nigrum) dodajte u 3 žlice baznog ulja. Mješavinu utrljajte na trbuh pokretima u smjeru kazaljke na satu.

Izvrsna pomoć protiv nadutosti je i kupka - napravite toplu kupku u koju ste dodali 3 kapi eteričnog ulja crnog papra i 3 kapi komorača (Foeniculum vulgare).

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za detoksikaciju

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije