Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Meditacija prema vašoj osobnosti

Meditacija prema vašoj osobnosti

Meditacija prema vašoj osobnosti
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 21.04.2014.
  • Broj pregleda: 341
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Shvaćamo da je puno lakše reći da treba meditirati, nego to uistinu raditi. Naravno, istraživanja su pokazala da meditacija nosi brojne prednosti za zdravlje: oslobađa od stresa, poboljšava pamćenje, regulira razinu šećera u krvi i popravlja raspoloženje.

No, ni ovo neće biti dovoljno ako vam se tlak povisi pri samoj pomisli na meditaciju i mirno sjedenje nekoliko minuta. Dobra vijest je da to ne znači da meditacija nije za vas, već da niste pronašli vrstu meditacije koja vam odgovara.

Svi mogu meditirati. Svaka aktivnost može postati meditacija ako aktivirate sva svoja osjetila. Ako meditaciju povezujete sa sjedenjem na podu, zatvorenih očiju i prekriženih ruku, varate se.

Osnovna pravila meditacije

  • jednostavno usporite i probajte zaboraviti na obveze koje vas čekaju
  • budite strpljivi
  • fokusirajte se na sva svoja osjetila (njuh, vid, dodir, sluh, okus)
  • ne zaboravite se fokusirati na svoj um.

Ako ste umjetnik - zapalite svijeću

Fokusiranje na plamen svijeće je odličan način da se vizualni tipovi na trenutak fokusiraju. Zapalite svijeću, udaljite se od nje i gledajte plamen 5 do 10 minuta. Proučavajte ga, promatrajte i pratite kako reagira na vaše pokrete, udisaje i izdisaje. Svaki put kada shvatite da vaša pažnja odlazi na nešto drugo, vratite svu koncentraciju na plamen.

Ako ste gurman - uživajte u svakom zalogaju

Fokusirajte se na svaki okus, obratite pažnju na oblik, veličinu, boju, teksturu i miris hrane. Stavite zalogaj na jezik i uživajte u okusu. Držite ga u ustima dok god možete, najmanje 20 sekundi. Žvačite polako i ne zaboravite da naizgled običan obrok može postati uzbudljivo iskustvo koje ujedno opušta i umiruje.

Ako ste sportski tip - pođite u šetnju

Probajte šetati bez slušanja glazbe, najmanje 10 minuta. Ako ste u mogućnosti, odite u prirodu. Fokusirajte se na disanje, zrak, kožu, pokrete tijela i teksturu tla kojim hodate. Tijekom vremena će meditacija šetanjem postati toliko učinkovita da ćete se s lakoćom fokusirati na sadašnji trenutak, i to u bilo kojoj situaciji.

Ako ste ljubitelj riječi - pronađite mantru

Ponekad vašem umu treba samo odgovarajuće mjesto da bi se odmorilo. Pronađite mjesto koje vas opušta i ponavljajte si riječi koje vas umiruju. Sjedite ili stanite uspravno 10 do 15 minuta i ponavljajte riječi. Bilo da su to riječi koje vas potiču da pravilno dišete, imena dragih ljudi, poznate izreke ili poslovice, omiljene boje, ponavljajte ih. Ovo će vam pomoći da prekinete taj monolog koji se odvija u vašoj glavi, da se fokusirate na sadašnjost, zaboravite na probleme koje vas čekaju u budućnosti i pogreške koje ste napravili u prošlosti.

Komentari

Najnovije

Najčitanije