Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Osjećate li grčeve u mišićima dok spavate?

Osjećate li grčeve u mišićima dok spavate?

Osjećate li grčeve u mišićima dok spavate?
  • Objavljeno: Nedjelja, 31.07.2016.
  • Broj pregleda: 612
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Noćni grčevi u mišićima su iznenadne i ponavljane kontrakcije mišića koje se javljaju tijekom spavanja. Osim u listovima, kontrakcije se mogu pojaviti i na području drugih dijelova tijela. Trajanje grčeva može dramatično varirati, od nekoliko sekundi do nekoliko minuta.

Grčevi se mogu javiti kod bilo koga, neovisno o dobi i spolu, ali se najčešće javljaju kod osoba srednje životne dobi. Točan uzrok noćnih grčeva nije poznat, ali postoje faktori koji povećavaju rizik od nastanka noćnih grčeva.

Dehidracija

Adekvatan unos vode je ključan za zdravlje cjelokupnog organizma. Voda je neophodna za pravilan rad mišića. Mišići se sastoje od čak 75% vode. Voda omogućava mišićima kontrakcije i opuštanje. Upravo zato će nedovoljan unos vode povećati rizik od nastanka grčeva tijekom spavanja.

Voda je ključna za dobru cirkulaciju krvi i nutritivnih spojeva u tijelu. Bez adekvatne količine vode, mišići neće imati dovoljno nutritivnih spojeva. Također, manjak vode može uzrokovati neravnotežu elektrolita u tijelu (natrij, kalij, kalcij i magnezij).

Prepoznajte upozoravajuće simptome dehidracije!

Samo blaga dehidracija je dovoljna za povećan rizik od nastanka grčeva u mišićima tijekom spavanja.

Nedovoljan unos nutritivnih spojeva

Bilo kakva neravnoteža elektrolita (natrija, kalija, kalcija i magnezija) može povećati rizik od nastanka grčeva tijekom spavanja. Ovi minerali su odgovorni za kontrakciju mišića i prijenos živčanih impulsa. Kalij je jako važan elektrolit i pronalazimo ga u svim tjelesnim stanicama, uključujući mišićne i živčane stanice

Kalij djeluje zajedno s natrijem da bi proizveo električne impulse unutar živaca. Kalcij sudjeluje u održavanju mišićnih kontrakcija, a magnezij je važan za uravnoteženu razinu adenozin trifosfata, spoja kojeg mišići koriste kao izvor energije.

Dugo sjedenje ili stajanje

Dugo sjedenje ili stajanje može povećati rizik od nastanka grčeva u mišićima. Jedno istraživanje je pokazalo da dugoročno sjedenje na poslu može povećati rizik od nastanka proširenih vena.

Stručnjaci ističu da sjedenje u neudobnom položaju također povećava rizik od nastanka grčeva tijekom noći.

Provjerite kako ublažiti grčeve u mišićima!

Trudnoća

Trudnice vrlo često osjećaju grčeve, naročito tijekom drugog i trećeg tromjesečja. Intenzitet grčeva može varirati, od blagih do ekstremno bolnih.

Grčevi u trudnoći se javljaju zbog većeg pritiska na maternicu. Tijekom trudnoće se vrlo često javlja kronični umor, loša cirkulacija krvi i zadržavanje vode u nogama, što dodatno povećava rizik od nastanka grčeva u nogama.

Hipotireoza

Niska razina hormona štitnjače može povećati rizik od nastanka osjećaja slabosti u mišićima. Hormoni štitnjače direktno utječu na apsorpciju kalcija. Manjak kalcija je povezan s osjećajem slabosti u mišićima, bolovima i grčevima.

Niska razina hormona štitnjače povećava rizik od nastanka kronične upale, što dodatno povećava rizik od nastanka grčeva i bolova u mišićima.

Komentari

Najnovije

Najčitanije